טבעי לי

פתרון טבעי ויעיל לקשיי קשב וריכוז. חלק שני

רוצים לעזור לילדכם או לעצמכם? נסו פתרונות פשוטים אך חשובים!

החלק הראשון פירט את חשיבות הורדת הסוכר ואת התזונה הים תיכונית ככלים חשובים להתמודדות עם קשיי קשב וריכוז. כדאי גם לנסות את הדברים הבאים:

בדיקת אלרגיה

ייתכן שהילד רגיש למוצרי חלב, גלוטן או מוצרים אלרגניים אחרים כגון תירס ולאחר שהוא אוכל אותם הוא עלול להרגיש לא טוב. יש עצבים גם בקיבה. הם מהווים את מה שמכונה "מערכת העצבים של הקיבה". כאשר אוכלים מזון אשר לא מותאם לגוף ושלגוף קשה לעכלו, אז זה עלול להשפיע גם על מערכת העצבים ולא רק על מערכת העיכול.

למשל ילד שאוכל הרבה מוצרי חלב לאורך היום יכול להרגיש לא טוב בגלל רמות גבוהות של לקטוז שייתכן שלגוף שלו קשה לפרק. בנוסף, יש מוצרי חלב כגון גבינה צהובה וגבינות מעושנות הכוללות טירמין – שזהו חומר העלול לגרום לכאבי ראש למי שרגיש אליו. כאב הראש יכול לגרום לקשיי ריכוז וחוסר שקט שיכולים להשפיע לרעה על מצב הרוח ותפקוד הילד.

לכן אם ילדכם סובל מקשיים קשב וריכוז, כדאי לעשות בדיקות אלרגיה ולראות אולי רגישות למזון גורמת לאי-שקט וחוסר נוחות. אפשר לעשות בדיקות רגישות לגלוטן (צליאק), לקטוז וכן לקרדית האבק, וכו'. כאשר יודעים את מקור הקושי אז קל יותר להתמודד איתו ולמצוא לו פתרונות בהתאם. ייתכן שהילד רגיש לבעל חיים מסוים כמו חתולים או שדווקא בעונות המעבר יותר קשה לו. לכן כדאי לבדוק כמה אפשרויות כדי לעזור לו ולהקל עליו כמה שיותר.

להימנע מאוכל מעובד ומתועש

אוכל מעובד ומתועש כמו חטיפים ממתקים כולל רמות גבוהות של חומרים משמרים, חומרי טעם וריח וחומרים נוספים שהגוף לא תמיד מצליח לעכלם. הם גם עלולים לגרום לעייפות וכבדות הגורמות לקשיי קשב וריכוז. לכן כדאי להימנע ממאכלים אלו, ולהעדיף מאכלים בריאים המוכנים בבית ולא באופן תעשייתי. פרטים בכתבה.  זוהי הסיבה נוספת מדוע כדאי להעדיף את התזונה הים תיכונית הכוללת מזונות בריאים בבית וקלים להכנה בבית.

תזונה בריאה תעזור לריכוז ולמיקוד, וגם תסייע רבות להתפתחות, לצמיחה ולגדילה שלהם. פרטים בכתבה.

פעילות גופנית

יש ילדים המבלים את רוב זמנם מול מחשבים ומסכים אחרים כגון טלפונים חכמים וטלוויזיה. הבעיה היא שהמוח מתרגל לריצוד המהיר של המסך, לאורות הבוהקים המתחלפים מהר, לקצב מסחרר, צבעים עזים וריגושים. כל אלו גורמים לגירוי תמידי של המוח ולאקטיביות מתמשכת – שגם עלולות לגרום לקשיי קשב וריכוז. לכן כדאי מאוד להגביל את הזמן בו הילדים מבלים מול מסכים ולעודד אותם לעשות פעילות אחרת, למשל פעילות גופנית.

בנוסף, בגלל שהילדים יושבים מול המסכים והם לא פעילים ולא מוציאים את האנרגיה – הם נהיים היפר-אקטיביים וחסרי מנוחה וסבלנות. לכן כדאי לעודד אותם לצאת ולשחק משחקים מגוונים כך הם יפרקו אנרגיה, ישחררו "מטענים", ואז יחזרו הביתה יותר רגועים וממוקדים. האדם לא נועד לשבת מול מסכים, אלא להיות פעיל ואקטיבי גם באופן פיזי. ככול שהילדים יעשו יותר פעילות גופנית הם יגדלו ויצמחו יותר מהר, ישפרו את תפקוד כל מערכות הגוף, וכן יהיו יותר מרוכזים ואפילו יותר שמחים! פרטים בכתבה על יתרונות של פעילות גופנית.

פרחי באך גם יכולים לעזור ולהרגיע ולכן לעזור להתמודד עם קשיי קשב וריכוז. פרטים בסדרת הכתבות על פרחי באך.

הילדים מאוד מושפעים מאיתנו, המבוגרים. לא בכדי אומרים: "הקטן מחקה את הגדול". לכן אם אנו רוצים שהילדים שלנו יהיו בריאים ומרוכזים, כדאי לתת להם דוגמה אישית חיובית ולהראות להם שאפשר אחרת! פרטים בכתבה.

חשוב לציין שיש גם הרבה מבוגרים עם קשיי קשב וריכוז. ההמלצות הללו יכולות לעזור גם להם לשפר את מצבם וליהנות מאיכות חיים טובה יותר!

בהצלחה רבה!

אני מאמינה בכם ובכן!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בתזונה בריאה ומבריאה

הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button