טבעי לי

פתרון טבעי ויעיל לקשיי קשב וריכוז. חלק ראשון

רוצים לעזור לילדכם או לעצמכם? נסו פתרונות פשוטים אך חשובים!

הרבה ילדים כיום מאובחנים עם קשיי קשב ריכוז הגורמים גם לקשיים בלימודים ולעיתים אף לאתגרים חברתיים. הפתרון "הקל" של תרופות מסגנון ריטלין הוא אפשרות אחת אך שאינה פותרת את הבעיה מהשורש, מהיסוד. הרבה פעמים תזונה המותאמת אישית לילד יכולה לעזור פלאים ולמנוע את הצורך בתרופות. נסו כמה דרכים קלות וברות ויישום:

להפחית את צריכת הסוכר

תזונה המכילה יחסית מעט סוכר ובנויה ממזונות בעלי אנדקס גליקמי נמוך יכולה למנוע את נפילות הסוכר הגורמות לילדים עצבנות, חוסר שקט וחוסר מנוחה. פרטים בכתבה.

כיום מקובל לתת לילדים ממתקים כצ'ופר ופרס – ואפילו לאורך היום ללא סיבה מיוחדת. הבעיה היא שהסוכר דווקא פוגע בילדים: הוא מעלה את רמות האנרגיה בבת אחת ובאופן חד, מה שעלול לגרום לפרצי היפר-אקטיביות וחוסר שקט הפוגעים בריכוז. לאחר כשעתיים, שרמת הסוכר יורדות באופן חד, אז הוא עלול לגרום לעייפות, ותחושת חוסר כוח וחוסר אנרגיה – שגם הן פוגעות בריכוז. כלומר: הריכוז של הילדים נפגע מיידית לאחר המתוקים – וגם לאחר כשעתיים.

לכן עדיף לא לתת לילדים ממתקים, ולהעדיף מתוקים בריאים יותר כגון בננה, תמרים ואגוזים.

החלק הראשון וגם השני של ילדים מתוקים ובריאים כוללים מגוון רעיונות של מתוקים בריאים שאפשר לתת לילדים – שגם יכולים לעזור לשפר את הקשב והריכוז שלהם.

אם יש להם, או לכם, תשוקה למתוק, יש דרכים טבעיות להתמודד עם כך. פרטים בכתבה.

בנוסף, כדאי להעדיף מזונות מהצומח כגון:

קטניות – חומוס, עדשים כתומות או בצבעים אחרים, אפונה וכו'. הקטניות מאוד בריאות מכיוון שהם מקור צמחי לחלבון הנחוץ לכל מערכות הגוף, כולל מערכת העצבים. הן משביעות, טעימות וזולות. פרטים בכתבה על היתרונות הרבים של הקטניות.

דגנים מלאים – אורז מלא, שיפון, כוסמין וכו'.

ירקות – רצוי ירקות טריים ועדיף אורגניים. מומלץ לגוון ולאכול ירקות בצבעים שונים, משום שכל צבע מכיל פיטוכמיקלים שונים שלכול אחד יש יתרונות בריאותיים חשובים.

דוגמה: ירקות ופירות אדומים כגון עגבניות, אבטיח ורימון מכילים ליקופן, פיטוכמיקל המעניק להם את הצבע האדום הוא נוגד חמצון חזק ומחזק את מערכות הגוף.

ירקות ופירות כתומים כגון גזר, בטטה, דלעת, משמש ופירות הדר מכילים בטא קרוטן, מקור לויטמין A החיוני למערכת החיסון ושאר מערכות הגוף.

לכן כדאי לאכול כ- 8 ירקות ופירות ביום, רצוי מצבעים שונים. אפשר לעשות זאת בקלות אם אוכלים 2 ירקות בכל ארוחה, ועוד 2 פירות כארוחות ביניים.

לשלב סלט או מרק בכל ארוחה

למשל: פלפל צהוב וגזר עם הסנדוויץ' בבוקר, גמבה וסלק עם ארוחת הצהריים, וסלט של עגבנייה ומלפפון בערב. כ- "נשנוש" בין הארוחות אפשר לאכול תפוח עץ או בננה יחד עם חופן אגוזים או שקדים טבעיים ולא מומלחים או קלויים.

אפשר גם לשלב מרקים מעולים הכוללים ירקות וקטניות כגון מרק בטטה ועדשים או מרק אפונה וקישואים שהם מאוד משביעים, מזינים ומהווים סעודה בפני עצמה. כנסו לקטגוריות דלישס וגלו גם מתכונים טעימים, בריאים וקלי הכנה.

מומלץ גם לקרוא את הכתבות על היתרונות הרבים של הפירות וגם על ויטמין C כדי להבין את חשיבות הפירות לתפקוד תקין של כל מערכות הגוף – כולל מערכת העצבים.

חשוב גם לאכול מזונות המכילים ברזל – מכיוון שגם הוא משפר את פעילות מערכת העצבים. פרטים בכתבה.

התזונה הים תיכונית הוכחה כמחזקת את תפקוד מערכת העצבים – ולכן היא גם עוזרת לשפר את הריכוז. פרטים בכתבה. גם התזונה הנטורופתית יכולה מאוד לעזור.

אם הילדים לא אוהבים אוכל "בריא" כמו ירקות ופירות, קראו את הכתבה על איך לשנות את הדעה על אוכל בריא…

צמחי מרפא – גם יכולים מאוד לעזור מכיוון שהם יכולים לעזור לווסת את פעילות המוח באופן טבעי ויעיל, ללא התמכרות וללא תופעות לוואי. פנו לנטורופת מוסמך שיוכל להעניק טיפול ממוקד שישפר את המצב ויעזור למנוע סבל וסטיגמה לילדיכם.

החלק השני יפרט דגשים נוספים שיוכלו לעזור לכם להתמודד עם קשיי קשב וריכוז וליהנות מחיים בריאים וטובים יותר!

בהצלחה רבה!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בתזונה בריאה ומבריאה

הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button