טבעי לי

תזונת ילדים בריאה חשובה להתפתחות ולצמיחה

אנו רוצים את הטוב ביותר לילדים שלנו. תזונה בריאה תיתן להם אנרגיה טובה לאורך זמן ותעניק להם נקודת פתיחה חזקה

אנו שואפים שילדינו יהיו בריאים בגוף ובנפש, שיצליחו בדרך שהם יבחרו וייהנו ממנה. תזונה בריאה וטעימה העשירה בוויטמינים ומינרלים היא דרך מצוינת להעניק להם אנרגיה טובה, זמינה ובריאה שתיתן להם כוח ותעזור להם לאורך כל היום.

מחקרים רבים הראו את חשיבות התזונה, כמו מחקר 7 הארצות ומחקר סין. ההשפעה של תזונה היא מכרעת לכל מערכות ואיברי הגוף. במיוחד כשהילדים גדלים ומתפתחים בזמן הילדות, לאורך כל גיל הבגרות ואף מעבר לכך, הם חייבים ויטמינים ומינרלים המסייעים לצמיחה, גדילה וכן להתפתחות סנסורית ומוטרית תקינה.

דוגמה לכך היא פרשת רמדיה, בה מוצרי מזון לתינוקות של החברה הגרמנית הוּמָנָה, ששווקה בארץ על ידי רמדיה, לא כללו את ויטמין B1. כתוצאה מכך תינוקות רבים סבלו מליקויים בהתפתחות מערכת העצבים, וחלקם אף נפטרו.

לכן חשוב מאוד להרגיל את הילדים לאכול בריא כמה שיותר מוקדם. יותר קל לבנות הרגלי אכילה נכונים מאשר לשנותם בגילאים יותר מאוחרים.

הכתבה על הרגלי אכילה למבוגרים שגם ילדים יכולים לאמץ תעזור לכם בדרך זו.

דוגמה אישית

דרך נוספת לעשות זאת היא להראות לילדים דוגמה אישית. אם אנו אוכלים פיצות ובורקסים, לא לצפות מהם שיתנהגו אחרת.  נכון שזה מאתגר אך ככול שהתזונה שלנו תהיה יותר בריאה וטובה אז סביר להניח שגם התזונה שלהם תהיה כזאת.

בנוסף, נכון שילדים מאוד אוהבים מתוק, אך יש שפע של דוגמאות של מתוקים בריאים כגון בננות ותמרים. או אפילו עוגת גזר או עוגת תפוחים.

החלק הראשון וגם השני על ילדים מתוקים ובריאים יתנו לכם שפע של רעיונות יישומיים איך לגרום גם לילדכם לאכול בריא יותר.

אם יש להם דעה שלילית על אוכל בריא, למשל, לא אוהבים ירקות, אז הכתבה איך לשנות את הדעה על אוכל בריא יכולה לעזור. פתרון נוסף הוא לשלב ירקות או קטניות כמו עדשים כתומות במרקים, קציצות או תבשילים אחרים בהם לא רואים את הירקות עצמם מפני שהם מעוכים וחלק מהמאכל עצמו.

חומוס זאת גם קטנייה שילדים לרוב אוהבים. זה מאוד קל להשרות את החומוס לילה בקערה מכוסה עם מים, ולאחר מכן לבשל כשעה. מעבר לממרח חומוס, יש תבשילים רבים שחומוס יכול לשדרגם.

כיום אנו רואים גם שהבגרות הגופנית וההורמונלית של הילדים מתרחשת בגילאים מוקדמים יותר. אחת מהסיבות לכך היא ריבוי מאכלים מהחי כגון מוצרי בשר וחלב. הבעיה היא שמוצרים אלו כוללים הרבה הורמוני גדילה והורמונים אחרים שנועדו לזרז את קצב גדילת החיה ולפטמה, אולם בסופו של דבר אנו אוכלים את ההורמונים האלו כשאנו אוכלים מזון מהחי.

גם תופעות של שיעור יתר ואקנה יכולות להעיד על חוסר איזון הורמונלי ומושפעות רבות מתזונה הכוללת הרבה מזון מהחי. לכן השאיפה היא לאכול כמה שיותר מזון מהצומח, לפחות 80%, שזה כולל פירות וירקות, דגנים מלאים וקטניות. לעומת זאת לאכול כ- 20% מהחי (מוצרי חלב ובשר).

ביצים אורגניות ודגים עדיפים וכדאי לאכול יותר מהם על פני מוצרים אחרים מהחי.

אם "חייבים" מוצרי חלב, אז להעדיף את אלו מחלב עיזים או כבשים על פני חלב בקר. זאת מפני שהם מכילים פחות הורמונים.

אם "חייבים" בשר, אז להעדיף עוף, רצוי עוף אורגני שלא מכיל אנטיביוטיקה, או עוף רזה יחסית. עדיף להימנע מבשר אדום וכן בשר מתועש כגון קבבים, המבוגרים, נקניקיות, נקניקים ופסטרמה. זאת מכיוון שבשר זה כולל הרבה חומרים משמרים, חומרי טעם, צבע ומאכל העלולים להזיק לבריאות וכן להתפתחות וגדילה תקינות.

ככול שתתחילו בגיל צעיר אז יהיה יותר קל לאמץ הרגלים בריאים ונכונים. ככול שאתם תאכלו יותר בריא, כך תראו להם דוגמה אישית ותשפיעו עליהם לטובה!

בהצלחה רבה!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בתזונה בריאה ומבריאה

הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button