טבעי לי

הדרך אל האושר – חלק שני

כולנו רוצים אושר ושמחה. כולנו רוצים ליהנות ולהרגיש טוב. השאלה היא כמה מאיתנו באמת מרגישים כך?

רצון ופעולה מאסיבית

לאחר שאיתרנו את מה שרוצים להשיג כמפורט בחלק הראשון, טוני רובינס ממליץ על לפעול בשטח על מנת לייצר תוצאות: Take massive action. וזוהי נקודה מאוד חשובה: אם אנו רק חושבים על מה שאנו רוצים – ולא פועלים כדי להשיגו – אז הסיכויים נמוכים שאכן נשיגו.

אנו רוצים הרבה דברים – אך אנו פועלים להשיג רק מעטים מהם, ולכן עלולים להרגיש מתוסכלים או לא ממומשים. נכון, כולנו עסוקים ומוטרדים, אך חשוב מאוד להקדיש זמן גם לשאיפות ולרצונות האמיתיים שלנו. לא מספיק לרצות משהו, או להשתדל להשיגו, אלא ממש צריך לבצע פעולות כדי להגשים זאת. רווקה שרוצה זוגיות – אך לא עושה מאמצים לשם כך כגון שימוש באתרי היכרויות, אירועי פנויים ופנויים (כן, יש גם כאלו אונליין) או שדכניות, ומצפה שבעלה העתידי ידפוק בדלת – הסיכויים נמוכים שזה אכן ייקרה. אישה שרוצה להוריד במשקל – אך ממשיכה לאכול אוכל מטוגן ומתועש עתיר קלוריות ורווי שומנים – אז סביר להניח שהיא לא תצליח להרזות.

דבקות והתמדה

שימו לב שהאנשים שכן מצליחים להגשים את עצמם שינו את סדר העדיפויות שלהם. גם להם יש עבודה, או אפילו משפחה עם ילדים, ויש להם אותם 24 שעות כמו שיש לכולנו. ההבדל הוא שהם ממוקדים במטרה שלהם, הם יודעים מה הם רוצים להשיג, והם דבקים בה ופועלים כדי להשיגה! וזה כל ההבדל.

כן, אחרי שיודעים מה רוצים ומאתרים דרכים יצירתיות לעשות זאת, השלב הבא הוא לפעול ולהתמיד ולהמשיך למרות הקשיים. זהו השלב שבו יש אנשים "שנשברים" וחוזרים להרגלים הקודמים ולחשיבה "הקטנה ומקטינה". כאן עלול לצוץ החוסר הבטחון העצמי וכל השדים והקולות הפנימיים שיגידו לכם שאתם לא יכולים להגשים או להשיג.

זה הזמן לקרוא את החלק הראשון, השני וגם השלישי על איך לחולל שינויים בהצלחה ואיך להתמיד בהם. בנוסף, החלק הראשון וגם השני של הכתבה על "המרדף אחר האושר" כוללת כלים מעשיים שיעזרו לכם בדרכם.

ליהנות מהדרך

חשוב מאוד גם ליהנות מהדרך, מכיוון שחוסר הנאה מורידה את הדבקות וההתמדה שלנו. לכן אם הצבת לעצמך מטרה של להרזות בכל מחיר – ובינתיים התפריט היומי כולל רק אוכל דל קלוריות שלעיתים הוא גם דל בהנאה אז ייתכן שדווקא חוסר ההנאה ואפילו הרעב עלולים לגרום לשבירת הדיאטה ולהעצים תחושת כישלון או חוסר הצלחה. לכן כדאי לבחור בדרך מהנה שתוכלו להתמיד בה לאורך זמן. לדוגמה, התזונה הים תיכונית והתזונה הנטורופתית מציעות מאכלים מגוונים, עשירים, בריאים וטעימים העוזרים להפחית במשקל או לשמור על משקל תקין באופן טעים ובריא.

אם אתם חושבים שאוכל בריא הוא לא טעים, אתם מוזמנים לקרוא את הכתבה על איך לשנות את הדעה על אוכל ופשוט לנסות לאכול תזונה יותר בריאה באופן הדרגתי. תנסו כל פעם לשנות משהו אחד שיובל אתכם למטרתכם. למשל: להעדיף טחינה משומשום מלא (הכוללת הרבה יותר סידן ומינרלים אחרים) מאשר טחינה "רגילה", או להעדיף אורז מלא הכולל הרבה ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים מאשר אורז לבן.

גם הכתבות על איך לבחור דיאטה מתאימה תעזור עם רוצים להוריד במשקל ולמה דווקא ספירת קלוריות עלולה לפגוע באושר ובהשגת המטרה יתרמו לכם רבות.

לסיכום, מאוד חשוב לדעת מה רוצים להשיג, להתמקד בו, ולפעול על מנת להשיגו. ישנן דרכים מגוונות להשיג זאת.

לדוגמה, יש ידע רב הזמין באינטרנט כמו בקטגוריית העצמה אישית באתר וורט נט שיוכל לעזור. קטגורית דלישס כוללת גם מאכלים בריאים. בנוסף, קטגוריית טבעי לי כוללת כתבות מגוונות המכילות ידע מעשי ושימושי רב.

אפשר להיעזר ולהתייעץ בקבוצות ייעודיות בפייסבוק או ווטס אפ כדי לקבל רעיונות חדשים או ליהנות מתמיכה של קהילה, פרטים בכתבה. אפשר גם לפנות ליועץ, מאמן או מטפל שיעזור לכם בדרך הייחודית שלכם. הכי חשוב זה לעשות, וליהנות מהדרך 😊

בהצלחה רבה!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בתזונה בריאה וחשיבה חיובית

תגיות
הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Check Also
סגירה
Back to top button
סגירה
סגירה