טבעי לי

לדעת לשחרר

איך לשחרר "מטענים" שליליים?

הרבה פעמים אנו נושאים איתנו "מטענים" שליליים. הכוונה היא לרגשות שליליים הגורמים לנו לעצב או אפילו דכאון. או לחילופין כעס, תסכול ועצבים כתוצאה ממשהו שמעיק או מעיב עלינו. לעיתים נגיד "אין לי שליטה על זה", או נכחיש "אני לא כועס".

מטען שלילי גם יכול להיווצר כתוצאה מטראומה עקב אובדן קרוב, תאונה או כל אירוע אחר שחרט את אותותיו לאורך השנים. המטען כשמו כן הוא, הוא יכול להכביד עלינו פיזית ונפשית. הוא יכול לגרום לעייפות ואפילו תשישות גופנית וגם נפשית.

המטען השלילי יכול גם להתבטא במחשבות מטרידות המלוות אותנו לכל מקום. אפשר להיות במקום הכי יפה בעולם, אך כאשר המחשבות שליליות ונאחזות בעבר – אז ההנאה מהמקום לא תהיה שלמה. אני זוכרת שטיילתי בדוברובניק, צ'כיה, אך שיחת טלפון בלתי צפויה מהארץ הפרה את שלוותי ושיבשה את הנאתי! הייתי באתר יפה, מלון 5 כוכבים, ועדיין הייתי עצובה!

מאז החלטתי להתמקד יותר במחשבות. קראתי יותר על חשיבה חיובית ודרכים לפתח את כוח המוח כדי להרגיש טוב. קראתי והסכמתי שיש אמת במשפט "הכל נמצא בראש". וגם במשפט הידוע של רבי נחמן: "אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך. ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות".

אז איך עושים זאת בפועל?

  1. להכיר שיש פה אתגר שיש להתמודד איתו. אם מכחישים בסגנון "אני לא חושבת על האקס שלי" או "התגברתי עליה מזמן" אך בפועל, בלב, לא באמת משחררים אך גם לא מודים בכך אז אנו תקועים. הדריכה במקום וחוסר ההתקדמות הן עצמן קרקע פורייה לרגשות שליליים כגון עצב, בנוסף לחוסר לביטחון עצמי. דבר ראשון להבין שיש פה בעיה. לא "לקבור" אותה או להתעלם ממנה – אלא להבין שיש פה אתגר שכדאי לפתור באומץ, נחישות והרבה חמלה.
  2. אם המטען השלילי נובע כתוצאה מטראומה – קראו את החלק הראשון וגם השני להתמודדות עם טראומה.
  3. אם המטען נובע ממחשבות מטרידות – קראו את החלק הראשון וגם השני העוזרים להתמודד עימן.
  4. אם מקור המטען הוא כתוצאה ממחשבות שליליות – החלק הראשון וגם השני בכתבות על חשיבה חיובית יעזרו לכם להתמודד עם כך.
  5. השיטה על פי ביירון קייטי – גם עוזרת לנטרל מטענים שליליים. פרטים בכתבה.
  6. לדבר עם חבר, חברה או כל מישהו שיכול להקשיב – לפעמים מספיק לדבר, לשתף ולפרוק ומישהו יקשיב לכך יכולה לשחרר את מועקת המטען. כך בחרו זמן טוב לעשות זאת ותוודאו שהשני אחר מוכן "לספוג" ולהכיל את המטען…
  7. אם אי אפשר לשתף אז אפשר לכתוב. הנייר כן סופג הכל. לפרוק את כל המטען השלילי על הנייר ואז לקרוע, לשרוף או לזרוק! ג'וליה קמרון מדברת על כך בספרה "דרך האומן". פרטים בכתבה.
  8. להיות חלק מקהילה – עצם השייכות לקהילה תומכת בה אפשר לשתף גם יכולה לעזור ולשחרר. למשל קהילה של נפגעי טרור, או קהילה של נפגעות התעללות מינית יכולות מאוד לעזור. אפשר גם למצוא קהילות ברשתות חברתיות שגם עוזרות להתגבר על מצב חוסר הודאות והאי-שקט כתוצאה מהקורונה, איך להתמודד עם מצוקה כלכלית וכל נושא אחר העולה על דעתכם. פרטים בכתבה על חשיבות הקהילה.
  9. איש מקצוע – אם המטען השלילי מפריע לתפקוד היומי בעוצמתו ותדירותו, כדאי לבקש את עזרת איש מקצוע או מטפל מוסמך שיוכל לעזור להגיע לשורש המטען ולנטרלו באופן המיטיב.
  10. החלטה להתמקד בחיובי – להגיד "לא אחשוב על המטען" זה כמו להגיד לדוגמה "אל תחשבו על פיל עם נקודות אדומות!" המוח ישר יתחיל לחשוב על פיל עם נקודות אדומות 😊. ברגע שהמטען עולה, לא להתכחש לו, אלא לבחור במודע לחשוב על משהו חיובי "בחור חמוד פנה אלי באתר הכרויות" או "אני מצליח בעבודה ומעריכים אותי". כשמיקוד שלנו מוקדש לחיובי ולא לשלילי, אז נקודת המבט שלנו תשתנה ונוכל להנות מהדברים הטובים שיש מסביבנו! זה עניין של החלטה, מודעות, רצון והרגל.

זה מאתגר אך אפשרי!

בהצלחה רבה מכל הלב!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בתזונה בריאה וחשיבה חיובית

תגיות
הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
סגירה
סגירה