טבעי לי

איך להתמודד בהצלחה עם אכילה רגשית

ישנם גורמים רבים לאכילה רגשית. מצאו מה מניע אתכם ופעלו לשנות זאת!

אכילה קשורה להרבה שלבים ואירועים בחיינו. למשל כל חג מאופיין במאכלים שלו כמו סופגניות בחנוכה ואוזני המן בפורים. החלה, הדגים ולפעמים גם הצ'ולנט מאפיינים את שבת. כמובן שגם אירועים משמחים כמו ימי הולדת וחתונות הם גם סיבה למסיבה… אירועים אלו הם חלק בלתי נפרד מחיינו, וצריך להתנהל בהם בהנאה אך גם בחוכמה. הכתבה על "לאכול או לא לאכול", וגם זאת על הרגלי אכילה נכונים יעזרו לך לבחור לאכול נכון גם באירועים אלו.

אך מה קורה כשהאכילה באה ממקום רגשי כמו כעס, תסכול או עצב?

תשאלי את עצמך האם "אני באמת רעבה, או שאני עצובה?" הכתבה על איך להבחין בין רעב פיזי לרעב נפשי גם תעזור לך באבחנה זאת.

כשאת לפני דחף האכילה, כשאת מרגישה שהוא מבעבע ועומד לפרוץ, עצרי רגע וחשבי: "למה אני רוצה לאכול?", "מה באמת מעצבן ומטריד אותי?", "למה אני עצובה, כועסת או מפחדת?".

תוכלי לשאול את עצמך שאלות אלו גם לאחר האכילה הרגשית על מנת למנוע או להפחית את תדירותה ועוצמתה. המטרה היא להגיע לשורש, למה שמניע אותך וגורם לך לאכול. זה הזמן להיות כנה עם עצמך. לעצור ולחשוב על מה שאתה עושה. נכון, המודעות יכולה להכאיב אך זה צעד להגיע לתובנות שיעזרו לך לחיות נכון ובריא יותר – מבחינת הגוף וגם מבחינת הנשמה.

כדאי שתכתבי את התשובות מכיוון שזה יעזור לך להתמקד ולהגיע לשורש האתגר. לאחר שתאתרי את הטריגרים הגורמים לאכילה הרגשית תוכלי להתמודד איתם. מודעות זאת חצי מהדרך לפתרון הבעיה…

לאחר איתור הטריגרים, בדקי אם הם מוזכרים בכתבות הבאות המפרטות את הגורמים העיקריים לאכילה רגשית:

  • כעס, עצבים ולחץ – החלק הראשון, וגם השני בנוסף לשלישי יעזרו לך להתמודד עם רגשות שליליים אלו. הם כוללים שיטות כמו שיטת העבודה של ביירון קייטי ופרחי באך שבאמת עוזרים.
  • חשיבה שלילית – כגון "אני לא שווה", "לא אצליח" יכולה מאוד לגרום לאכילה רגשית. החלק הראשון וגם השני על חשיבה חיובית יעזור לך לשנות זאת.
  • מחשבות מטרידות – החלק הראשון והגם השני מפרטים שיטות יעילות להתמודד עימן.
  • דימוי גוף שלילי או נמוך – החלק הראשון וגם השני ייסעו לך להעלות דימוי זה.
  • את מתוסכלת כי את רוצה להשיג דברים אך לא תמיד יודעת איך להשיג זאת או לא מצליחה להשיג את מבוקשך? – החלק הראשון וגם השני על מינוף כוח המוח יעזרו לך להגשים מטרות.
  • אם את כועסת כי את לא יעילה ולא עומדת בציפיות של עצמך או של הסביבה – קראי את החלק הראשון וגם השני על הגברת יעילות ותפוקה.
  • אם החורף קצת מעציב אותך ואת אוכלת כדי להתחמם (וגם להתנחם) – קראי את החלק הראשון וגם השני על מה לאכול בזמן החורף. המאכלים האלו ישפרו את הרגשתך ויעלו חיוך על פנייך…

לכל מכה יש תרופה, ולכל אתגר יש פתרון. חשוב לזכור שלא משנה מה שמטריד אותך או מציק לך אפשר לפתור אותו ולהתמודד איתו באופן יותר יעיל מאשר באכילה רגשית. אם את מצליחה להתמודד עם זאת לבד באמצעות הכתבות המצוינות אז נהדר. אם לא – פני לעזרת חברה טובה שתוכל לעזור לך. לפעמים גם מומלץ להיות חלק מקהילה שתוכל לעזור לך ולתמוך בך ברגעים המאתגרים. הקהילה חשובה במיוחד בתקופה זאת, פרטים בכתבה.

את גם מוזמנת להיעזר באשת מקצוע וליהנות מטיפול מקצועי שיניב תוצאות בשטח.

מאוד חשוב זה להיות מודעת לטריגרים הגורמים לאכילה הרגשית ולפעול לשנותם. קראי גם את החלק הראשון, השני וגם השלישי על איך לחולל שינויים ולפתח מוטיבציה להתמיד בהם.

חשוב לטפל בכך. אל תישארי עם זה לבד. יש הרבה פתרונות שיכולים לעזור לך להתמודד עם כל מה שמפריע לך. רק תהיה מודעת לכך, ותפעלי להשגת השינוי המיוחל. זה בהחלט אפשרי לחיות חיים טובים ללא האכילה הרגשית והרגשות השליליים המתלווים אליה. זה תלוי בך!

בהצלחה רבה! אני מאמינה בך!

נועה רול מתמחה בנטורופתיה נשית מותאמת אישית ובאכילה רגשית

תגיות
הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
סגירה
סגירה