טבעי לי

התמודדות עם לחץ וכעסים חלק שלישי

חלק זה מתמקד בשיטת העבודה של ביירון קייטי

החלק הראשון וגם השני ציינו דרכים מגוונות כגון פעילות גופנית ופרחי באך העוזרות להתמודד עם רגשות שליליים כגון כעס ועצב, שהם בין הגורמים העיקריים לאכילה רגשית.

דרך התמודדות מומלצת נוספת היא שיטת העבודה על פי ביירון קייטי, אישה אמריקאית שעסקה בהצלחה בנדל"ן עד שנכנסה לדיכאון שכמעט גרם לה להפסיק לתפקד. היא סירבה לצאת מביתה ואף מחדרה במשך חודשים, ורק קיימה שיחות טלפון בנוגע לעבודתה כדי להמשיך את פרנסתה והישרדותה. בתוך כל השליליות והדיכאון, בתוך כל החושך הרגשי, היא מצאה תעצומות נפש ייחודיות ופיתחה שיטה שעזרה לה וכן לרבים אחרים ברחבי העולם להתמודד עם רגשות שליליים בהצלחה.

שיטת העבודה על פי ביירון קייטי בנויה גם על 4 השאלות הבאות. נוכל לשאול את עצמנו ולענות על השאלות האלו לבדנו. זה מצריך כנות ורצון אמיתי להגיע לשורש, למה שבאמת מכעיס או מלחיץ. יש כאלו שיוכלו להגיע לתובנות האלו לבד מתוך עבודה פנימית עצמית. אך יש כאלו שיעדיפו לענות על השאלות עם חבר או חברה טובה או בן זוג. במקרה כזה נוכל לזכות ולהרוויח נקודת מבט נוספת ממישהו שהוא יותר אובייקטיבי מאתנו. יכול להיות שהוא או היא יראו דברים אחרת, או יראו יחשבו דברים שלא העלינו על דעתנו והם יעזרו לנו לראות נקודות בעצמינו שאולי אנו פחות מודעים להן…

התחילו עם כתיבת משפט קצר המתאים למצב המכעיס או המלחיץ. לדוגמה: "הוא לא רואה אותי", "לא אכפת לו לממנו", או "תמיד אהיה שמנה", "אף פעם לא אצליח להתמודד עם התקפי האכילה" או "אני לא מצליחה בעבודה".

לאחר מכן, שאלו את השאלות הבאות:

  1. האם זו האמת? – זה הזמן לעצור רגע ולחשוב: האם זו האמת? האם באמת הוא לא רואה אותי? האם באמת תמיד אהיה שמנה? האם באמת אין פתרון ואין מענה לאכילה הרגשית שלי? האם באמת אני לא מצליחה בעבודה? תהיו כנים עם עצמך והקדישו לכך מחשבה במשך כמה דקות.

אם עניתם "כן" אז המשיכו לשאלה 2. אם עניתם "לא", המשיכו לשאלה 3.

  • האם זו באמת האמת? – שאלו את עצמכם אם זו באמת האמת? אני בטוחה ב- 100% שהוא לא רואה אותי ולא מקשיב לי? אני באמת ובתמים תמיד אישאר שמנה? באמת אין פתרון לרגשות השליליים האלו ולאכילה הרגשית המובילים אליה?
  • איך אני מגיבה, מה קורה בגוף ובנפש בזמן שאני מאמינה למחשבה הזאת? האם אני מגיבה בעוד עצבנות? בעוד כעס, כמו מדורה המשלהבת את עצמה? הלב דופק? נהיה לי חם? אני חושבת בהיגיון או "יורה" מהבטן ללא מחשבה? האם אני פוגעת בעצמי וגם באחרים כשאני מרגישה כך? צועקת עליהם? מוציאה את הרגשות השליליים שלי על מי שלא מגיע לו?
  • מי תהיי ללא המחשבה? – ללא המחשבות על כל מה שאת צריכה להספיק ולעשות, ללא המחשבות שאני שמנה, לא מצליחה, לא שווה וכו' – מי תהיי? תהיי שמחה יותר? שלווה יותר? תקבלי את עצמך יותר? תהני מדימוי גוף יותר גבוה? תחזקי את הביטחון העצמי שלך? חשבי על כל הרווחים הטובים שיהיו לך אם תשני את מחשבותייך לטובה. תראי וממש כתבי איך החיים יהיו יותר טובים ללא מחשבה זאת.

כעת, הפכי את המחשבה. "הוא כן רואה אותי ומקשיב לי", "אצליח להיות רזה!", "אצליח לאכול באופן בריא ומאוזן!" "אני מצליחה בעבודה!". מצאי דוגמאות אמיתיות המוכיחות את ההפך. מקרים

בהם הוא הקשיב לך, זמנים בהם כן היית רזה ושלמה עם גופך, זמנים ללא התקפי אכילה, ועבודות בהן כן הצלחת. חשוב לרשום את הדוגמאות באופן חיובי, ללא המילה "לא". חשוב להתמקד בהיפוך החיובי. כתבי את הדוגמאות האלו. הכתיבה תעזור לך למקד את עצמך, ואת שותפיך לעבודה. תוכלי גם לחזור לכתוב בכל מתי שתרצי או בכל זמן שהרגשות השליליים יצופו עוד פעם…

המטרה היא לשבור את מעגל הרגשות השליליים, למנוע אותו כמה שיותר וגם להמעיט את תדירותו ועוצמתו. אם את יכולה לעשות זאת לבד באמצעות מתן מענה אמיתי וכנה לשאלות האלו אז מצוין. אם לא, תעזרי בחברה, בן זוג או מישהו אחר קרוב אליך. מוזמנת גם להיעזר במטפל כגון נטורופת או מאמן שיוכלו לעזור לך מתוך הכלים המעשיים והניסיון העשיר שצברו.

הכי חשוב זה לטפל בעצמך, להקדיש זמן לעצמך וגם בתוך הלחץ למצוא את הזמן שיעזור לך להתמודד עם אתגרייך באופן הטוב ביותר!

בהצלחה רבה!

אני מאמינה בך!

*הכתבה כתובה בלשון נקבה אך תוכנה מתאים גם לגברים.

נועה רול מתמחה בנטורופתיה נשית מותאמת אישית וגם באכילה רגשית

תגיות
הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
סגירה
סגירה