טבעי לי

תזונה לגילאי 50 פלוס – חלק שני

הבריאות היא בידיים שלכם. תזונה היא דרך חשובה, יעילה ומהנה להשיג איכות חיים ואריכות ימים

החלק הראשון פירט המלצות תזונה לגילאי 50 פלוס. החלק השני יפרט המלצות נוספות שהן מאוד יעילות וברות יישום בחיי היום-יום.

להרבות בשתיית מים, ולהמעיט בקפה ומשקאות מוגזים – חשוב לשתות לפחות 1.5 ליטר מים כל יום. הכוונה היא למים ולא לקפה או תה. אם רוצים, אפשר לסחוט ולהוסיף למים לימון, תפוז, אשכולית או כל פרי הדר אחר. זה ישדרג את הטעם, אם רוצים.

חשוב מאוד לזכור שמים מהווים 60-70% ממשקל גוף האדם. לכן שתיית מים חשובה לתפקוד תקין של כל מערכות הגוף. בנוסף, המים מספקים לחות מאוד חיונית לגוף בכלל ולעור בפרט. הרבה מאיתנו משקיעים בקרמים ומשחות הכוללים לחות אך חשוב לזכור שלחות חיצונית נספגת בגוף פחות טוב מאשר לחות פנימית כגון מים. אז אם אתם מתעניינים באנטי-אייג'ינג ומודאגים מסימני הזמן אז כדאי מאוד שתרבו גם בלחות פנימית כגון מים וירקות המכילים אחוז גבוה של מים כגון מלפפונים, גזר וקישואים.

אם חייבים, אפשר לשתות קפה אחד ביום. עדיף מאוד על בסיס חלב סויה, אורז או שקדים ולא חלב פרה. עדיף לא להמתיק ואם חייבים אז בסוכר חום אורגני, ולא בסוכרזית הכוללת חומרים רבים שהגוף לא תמיד יכול לפרקם בהצלחה.

אוכל מעובד, מתועש ומטוגן – רצוי להימנע או להפחית מזונות מסוג זה. הכוונה היא לאוכל מוכן שניתן לקנותו מוכן, ורק לפתוח את האריזה ולאוכלו או לבשלו זמן קצר. דוגמה לכך הם פסטה ופתיתים מחיטה לבנה המהווים "פחמימות ריקות", כלומר: פחמימות שאין בהם ערכים תזונתיים רבים כגון ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. או לחילופין צ'יפס קפוא הכולל חומרים מאוד לא בריאים שאף עלולים לגרום לסרטן ואם מטגנים אותו בשמן עמוק כגון קנולה אז בכלל אנו מוסיפים רמות גבוהות של שומן לגופינו ולתוך מחזור הדם, דבר העלול לגרום למחלות לב וכלי דם. מומלץ לקרוא את הכתבה על אוכל מעובד והשפעתו על הבריאות וגם על מצב הרוח.

לכן עדיף לבשל ולאכול בבית. יש שפע של מתכונים בריאים, טעימים וקלים להכנה שתוכלו להכין בזריזות ללא לעמוד שעות במטבח. תגלו מתכונים חדשים ותפתיעו את עצמכם בטעמים ומאכלים חדשים!

דברי מתיקה –רצוי להימנע או להפחית משמעותית דברי מתיקה מעובדים כגון מאפים, עוגות ועוגיות עקב כמויות הסוכר והסיבות שצוינו לעיל. אפשר ליהנות מפירות מתוקים שאוהבים או מתמרים.

אם אתם אופים, אז כדאי לבחור במתכונים הכוללים כמויות נמוכות של סוכר ושמן, או להפחית בחצי את כמות מוצרים אלו במתכונים שאתם אוהבים. תופתעו לגלות שגם אז התוצאה תהיה טעימה וערבה לחיך.

מומלץ גם לאפות עוגות בריאות כגון עוגת בננות ועוגת גזר, במקום עוגות שמרים ושוקולד.

אוכל בריא קשור ברצון ומודעות. אם אתם רוצים לשמור על בריאות תקינה אז דעו שהקשר בין תזונה לתחלואה הוכח מדעית ומחקרית במחקרים בינלאומיים רבים, כגון מחקר סין המצוין בחלק הראשון. מחקר 7 הארצות אף הוכיח את הקשר בין תזונה לאלצהיימר! כך שאם אתם דואגים לתפקוד קוגניטיבי אז מעבר לתרגילי זיכרון גם תזונה בריאה יכולה להשפיע מאוד ולטובה על מערכת העצבים ולמנוע התדרדרותה.

תזונה היא עולם עשיר ומלא שפע. הכתבות הבאות יפרטו שיטות תזונה אחרות, ויפרטו גם על ויטמינים חשובים כגון ברזל, סידן וויטמין D החשובים מאוד לגילאי 50 פלוס.

חשוב לזכור שהמפתח לבריאות הוא בידיים שלכם, ולא של הרופאים. הם לא יכולים לאכול במקומכם, ולעיתים הם יעדיפו את האופציה הקלה של תרופות על פני שינוי תזונתי בריא. השאלה היא מה אתם מעדיפים? אני מזמינה אתכם להצטרף אלי לסדרת של כתבות שתעזור לכם לקחת את הבריאות בידיים שלכם!

בהצלחה רבה! אני מאמינה בכם.

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בנטורופתיה נשית מותאמת אישית

תגיות
הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
סגירה
סגירה