טבעי לי

איך להתמודד בהצלחה עם מחשבות טורדניות – חלק שני

תקופת הקורונה מעצימה מחשבות מטרידות רבות בנושאים כגון פרנסה ובריאות. נסו פתרונות טבעיים ויעילים שבאמת עוזרים!

החלק הראשון עסק בפרחי באך היעילים להתמודדות עם מחשבות מטרידות. החלק הזה יעסוק בדרכים להבין יותר את המחשבות האלו, ואיך להגיע לשורשם ולעומקם על מנת לטפל בהן באופן המיטיב ביותר.

דבר ראשון יש להבחין בין מחשבות חיוביות למחשבות שליליות:

מחשבות חיוביות –מעצימות ומעשירות אותנו. הן עוזרות לנו להאמין בעצמנו, במשפחותינו ובסביבתנו. הן נותנות לנו כוח ומרץ להמשיך ולפעול עד שמשיגים שמחה, הגשמה וסיפוק בנוסף לתוצאות חיוביות בשטח. מחשבות חיוביות תורמות רבות גם לדימוי גוף חיובי, פירוט בחלק הראשון וגם השני שעוסק בדרכים אפקטיביות לשיפור דימוי גוף.

מומלץ גם לקרוא את החלק הראשון וגם השני על חשיבה חיובית כדי להבין יותר את השפעתן וחשיבותן הרבה עלינו ועל חיינו.

קראו גם החלק הראשון וגם השני על מינוף כוח המוח הקשור מאוד לחשיבה חיובית.

מחשבות שליליות – פוגעות בנו, מפחיתות מערכינו וגורמות לנו להטיל ספק בעצמינו ובסביבתנו.

המשפט הידוע "הכל בעייני המתבונן" מאוד נכון לגבי המחשבות: אם יש לנו מחשבות שליליות, אז נתפוס את העולם כמקום שלילי, אכזרי, קר ומנוכר, חסר אפשרויות להצליח ומלא בכישלונות, עצב ואכזבה. כשמן כן הן, המחשבות השליליות שמות דגש על השלילי, על החוסר ועל מה שאין בחיינו. נכון החוסר הוא זה המניע אותנו והגורם לנו להתאמץ ולהשיג דברים. הוא המביא לשינוי ולרצון להשיג דברים שכרגע לא קיימים או לשפר את מה שיש כדי להשיג עתיד טוב יותר לנו ולמשפחתנו. כל זה נכון כאשר החוסר מניע אותנו לפעולה אקטיבית וחיובית. אך מה קורה כשהחוסר מוביל לעצב, דיכאון וייאוש שדווקא מרפים את ידינו וגורמים לעצירה ולאי-עשייה? או לחילופין שאנו כה מתמקדים בחוסר עד שזה הופך למחשבות כמעט כפייתיות המטרידות את מנוחתנו ושלוותנו?

מצאו זמן בו אתם רגועים יחסית והמחשבות אינן מטרידות אתכם. קחו כמה דקות לעצמכם וכתבו את מה שמטריד אתכם ומפר את שלוותכם. יתרונותיה של הכתיבה הם רבים: היא תעזור לכם למקד את מחשבותיכם ביותר חדות ובהירות. כאשר אתם קוראים את המחשבות, ולא רק חושבים אותם, זה מעלה את המודעות ומעביר את הנושא המטריד מהתת-מודע אל המודע, בו יש לנו יותר כלים להתמודד עימו. כאשר רואים את המחשבות שחור על גבי לבן אנו קולטים יותר טוב ומבינים יותר טוב. לעיתים אפילו זה יעזור לנו להגיע לתובנות חדשות ולדרכי התמודדות יצירתיות.

כתבו גם את מה שמטריד אתכם. התייחסו גם למקורו. תבחינו בין דברים שאפשר לשלוט עליהם ודברים שאי אפשר לשלוט עליהם. דברים שבשליטתכם – עשו ככול יכולתכם בגבולות הסביר והחיובי לבצעם על מנת להסיר את המקור לטרדות. לדוגמה: אם הפחד לחלות בקורונה מטריד אתכם אז פעלו בהתאם להנחיות משרד הבריאות ונהגו בזהירות ובשיקול דעת.

לעומת זאת, השתדלו שלהמעיט דאגה וחשיבה על דברים שלא בשליטתכם כגון מספר החולים בארץ, מקדם ההדבקות או בריאות של בן משפחה או חבר קרוב. מכיוון שאין לכם שליטה על משתנים אלו, אין טעם לדאוג ולהיות מוטרדים מהם. זכרו שהמחשבות הטורדניות פוגעות רק בכם ולא תורמות דבר לשיפור המצב. למעשה, להיפך הוא הנכון: כאשר אתם מוטרדים ומודאגים אתם רק מלחיצים יותר את עצמכם ואת סביבתכם, דבר העלול למנוע חשיבה יצירתית ודרכי פתרון שכן יוכלו לעזור להתמודד עם האתגר בהצלחה.

אם אתם מרגישים בנוח, אתם יכולים להראות את הרשימה לחבר או בן משפחה ולראות אם הוא יוכל לעזור לכם להתמודד עימם ומה דעתו עליהם. ייתכן שהוא גם יוכל לעזור לכם להתייחס לדברים בפרספקטיבה הנכונה.

דרך התמודדות חשובה נוספת: במקום לדאוג ולחשוב על מה אתם לא רוצים שיהיה, חשבו חיובית והתמקדו במה שאתם כן רוצים שיקרה! נכון בהתחלה זה מאתגר אך זה אימון מחשבתי שיהיה קל יותר ככל שתתמידו בו יותר.

במידה והמחשבות הטורדניות גורמות למועקה נפשית המקשה על התפקוד היומי או פוגע במצב הרוח אז כדאי מאוד לפנות לעזרה של מטפל מומחה, פסיכולוג או עובד סוציאלי שיוכלו לעזור לכם. אל תישארו עם הקושי לבד. יש פתרונות באמת יכולים לעזור לכם.

בהצלחה רבה!

אני מאמינה בכם!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בפרחי באך וחשיבה חיובית

תגיות
הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
סגירה
סגירה