טבעי לי

דרכים יעילות להעלאת דימוי גוף נמוך – חלק שני

תפיסת העצמי שלנו, והערך העצמי שלנו, מושפעים רבות מדימוי הגוף. נסו דרכים אפקטיביות שיעזרו מאוד לשפרם

החלק הראשון פירט את סוגי דימוי הגוף השונים ואת הקשרם לביטחון עצמי.  החלק השני יתמקד בעוד דרכים אפקטיביות בנוסף לחשיבה חיובית.

ניקח את הרשימה שעשינו בחלק הראשון המפרטת את כל מה שאנו לא אוהבים בגופנו. אחרי שהסתכלנו במראה וגם התייעצנו עם חבר או חברים טובים ואובייקטיביים, זה הזמן לחזור למראה פעם נוספת, והפעם להגיד: אז יש לי אף גדול. או: יש לי עודף משקל. זה עושה אותי אדם פחות טוב? פחות מוכשר? אני פחות מאחרים? האם באמת זה מהווה מחסום עבורי מלמצוא זוגיות או להתקדם בעבודה? כאן זה המקום לאמץ סוג של חשיבה חיובית הנקראת "שמח בחלקו". נכון שאני לא מושלמת, או אני לא בראד פיט, אך כמה נשים יש שהם פחות יפות ממני שהם נשואות באושר ואימהות שמחות? כמה גברים שנראים פחות טוב ממני הם מנהלים בכירים ומצליחים? זוהי תחילתה של קבלה עצמית, ולהבין שלמרות אי-השלמות לכאורה גם איתה אפשר להגיע למימוש עצמי ולהשגת יעדים.

רשימה חיובית – זה הזמן לעשות רשימה של הדברים שאתם כן אוהבים בגוף שלכם. כמו למשל עיניים יפות, שפתיים מלאות או גובה. גם פה, תהיו כנים עם עצמכם, וגם תחמיאו לעצמכם אם צריך. רובינו נוטים להתמקד בשלילי, במה שלא טוב, בחוסר ובמה שאין, ופחות נוטים להתמקד בחיובי ובטוב שכבר כעת קיימים. גם פה, מומלץ לעמוד מול המראה, ולראות גם את הטוב. תעברו על איברים מרכזיים שחשובים לכם, וכן, תתנו גם מחמאות אם צריך, מגיע לכם…

משוב חיובי – גם פה, מומלץ מאוד להתייעץ עם חבר או חברה קרובים ולהראות להם את הרשימה. יכול להיות שהם יוסיפו לרשימה דברים נוספים שבכלל לא עלו על ליבכם כי לקחתם אותם, ואת עצמכם, כמובן מאליו. המשוב החיובי יכול להפתיע וגם תרגישו טוב שהם מסכימים איתכם. אם הם לא מסכימים איתכם, תנסו להבין למה, והאם באמת יש פער והאם הוא מהותי.

כעת, נשווה את שתי הרשימות, השלילית והחיובית. התחלנו עם השלילית כי קודם כל צריך להיות מודעים למה שמגביל וחוסם אותנו. כן! חשוב מאוד להבין לעומק שהרשימה השלילית היא באמת מגבילה וחוסמת אותנו.

להעביר סעיפים מהרשימה השלילית לחיובית – חשוב להתמודד עם הרשימה השלילית ולנסות להעביר כמה שיותר סעיפים מצד זה לצד החיובי. יש כמה דרכים לעשות זאת. נבחין בין דברים שבשליטתנו ודברים שלא בשליטתנו.

דברים שכן בשליטתנו ודורשים מאמץ חיובי – למשל משקל גוף. מומלץ מאוד לאמץ אורח חיים בריא שכולל תזונה בריאה, פעילות גופנית, התנדבות וגם שחרור מתחים. חשוב לציין שמחקרים רבים כמו מחקר סין וגם מחקר 7 הארצות מראים שמשקל גוף עלול לגרום לתחלואה ומקושר למחלות כגון סכרת, טרשת עורקים ולחץ דם גבוה. לכן המטרה היא להרזות לא רק בשביל לשפר את דימוי הגוף, אלא על מנת גם לשפר את הבריאות ואיכות החיים. קראו את הכתבות על שינוי הרגלי אכילה, ואת החלק הראשון וגם השני על איך לשבור את מעגל ההשמנה שיעזרו לכם בדרך זו. גם הכתבות על התזונה הים תיכונית והתזונה הנטורופתית יעניקו לכן ידע רב וכלים מעשיים שיעזרו לכם להפחית במשקל באופן בריא.

דברים שכן בשליטתנו אך דורשים התערבות רפואית – למשל ניתוח אף, ניתוח בריאטרי לקיצור קיבה או שאיבת שומן. כאן כבר מדובר בהליכים רפואיים בעלי השלכות בריאותיות קצרות וגם ארוכות טווח. חשוב להתייעץ עם יותר מרופא מומחה אחד ולברר היטב את ההשלכות והמחירים לטווח ארוך וקצר ובאילו סיכונים מדובר. לאחר מכן חישבו עם עצמכם מה עדיף לכם. האם אתם מוכנים לקחת את הסיכון כאשר אתם מודעים לכל התמונה, או מעדיפים את המצב הקיים? חישבו היטב כי לא תמיד ניתן להחזיר את הגלגל לאחור. אולי המצב הנוכחי עדיף וכדאי לראות בו את הטוב שכבר כעת קיים ללא סיכונים מיותרים.

דברים שלא בשליטתנו – כגון גובה או גודל העיניים. במקרים אלו צריך לקבל את המצב, לאמץ את התפיסה "ושמחת בחלקך" ושיטות נוספות לקבלה עצמית שיפורטו בחלק הבא.

בהצלחה רבה!

אני מאמינה בכם!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה באורח חיים בריא וחשיבה חיובית

תגיות
הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
סגירה
סגירה