טבעי לי

דרכים יעילות להעלאת דימוי גוף נמוך – חלק ראשון

תפיסת העצמי שלנו, והערך העצמי שלנו, מושפעים רבות מדימוי הגוף. נסו דרכים אפקטיביות שיעזרו מאוד לשפרם

דימוי גוף הוא האופן בו אנו תופסים את עצמינו ואת גופינו: האם הוא שמן או רזה? חטוב או מלא? יפה או מכוער?

דימוי גוף חיובי – קשור לאהבה עצמית, קבלה עצמית וחיוביות. לדוגמה, גבר עם כרס קטנה חושב שהכרס מעניקה לו נוכחות ומעידה על משקל והשפעה חברתיים. למרות שהוא בעודף משקל, דימוי הגוף שלו עדיין חיובי, וזה לא משפיע על מצב רוחו או תפקודו.

דימוי גוף שלילי – קשור לשפיטה עצמית, הלקאה עצמית ושליליות. למשל: גבר עם עודף משקל אך עודף המשקל כן מפריע לו. המשקל גורם לו לחוסר בטחון ופוגע בהערכתו העצמית. אם הוא רווק הוא עלול פחות לצאת לפגישות מחשש לדחייה עקב המראה החיצוני, ובעבודה הוא גם יכול לחשוש מלבקש העלאה או קידום עקב חוסר הבטחון.

חשוב לציין שהרבה פעמים דימוי הגוף אינו קשור למציאות. למשל בחורה הסובלת מהפרעות אכילה. למרות שהיא רזה ואפילו קרובה לתת-משקל, בעיניה היא עדיין שמנה וחייבת להרזות. או לחילופין אישה שקונה בגדים שאינם מחמיאים למבנה גופה ואפילו מבליטים את מה שאולי כדאי היה להסתיר…

דוגמה לכך היא דוגמנית הצמרת האמריקאית נעמי קמפל שנבחרה מספר פעמים לאישה היפה בעולם. ששאלו אותה איך היא מרגישה לגבי הגוף שלה היא השיבה: "מכוערת!". היא סיפרה שבילדותה הייתה שמנה ואביה היה מתעמר בה ומגדף אותה בגלל משקלה  ואמר לה בחריפות ששום דבר טוב לא ייצא ממנה. למרות כל ההצלחה הבינלאומית הנרחבת שהיא זכתה לה, הפרסים שקטפה וההופעה על שערי מגזיני האופנה הנחשבים בעולם והמותגים הנחשקים שפרסמה –  עדיין דימוי הגוף שלה נשאר שלילי במשך עשרות שנים.

כאן באה לידי ביטוי החשיבות של הבטחון העצמי והקשר שלו לדימוי הגוף. חשוב מאוד לעבוד עליהם ולשפרם ככול הניתן. זהו הבסיס, היסוד והשורש שממנו ניתן לצמוח ולבנות. אם השורש חזק אז קל יותר להתמודד עם אתגרי החיים בהצלחה.

אז איך עושים זאת ביעילות?

  • לעשות רשימה של כל מה שאתם לא אוהבים בגופכם – כן, דווקא נתחיל עם השלילי ומשם נתקדם לחיובי. הנייר סופג הכל. רשמו כל מה שמטריד ומציק לכם בהופעתכם החיצונית: זה יכול להיות אף גדול, שיניים בולטות, אגן רחב ועוד ועוד.
  • מול המראה – אחרי שתרשמו זאת, לכו למראה ותעברו על כל סעיף בה. אך הפעם תנסו להיות כנים ואמיתיים עם עצמכם: האם האף באמת כזה גדול? הוא באמת כזה מכוער? אולי רק אני שם לב אליו ואחרים לא? האם השיניים באמת בולטות או שזה במחשבה שלי? באמת שמים לב לכך? ככול שתהיו כנים עם עצמכם תשימו לב שמה שחשבתם שהוא "פגם" גדול בכם אולי באמת אינו דבר כל כך נורא.
  • התייעצו עם חבר קרוב – הראו את הרשימה לחבר או חברה קרובים שאתם סומכים על דעתם. זה גם יכול להיות בן משפחה – אך שימו לב שהוא או היא יהיו כנים ויגידו לכם את האמת ויהיו כמה שיותר אובייקטיביים. יכול להיות שהם יסכימו עם חלק מהסעיפים, אך אולי לא באותה חומרה כמוכם. יכול להיות שהם בכלל לא יבינו מה כתבתם. אולי הם אף פעם לא שמו לב לאף לשיניים ולשאר הדברים הבולטים לכם. יכול להיות שהם ישימו את הדברים בפרופורציות הנכונות. יכול להיות שהם יגידו: "נכון, אבל זה לא באמת כל כך נורא כמו שאתה חושב". שלב זה מאוד חשוב כי הוא עוזר לנו לקבל משוב אובייקטיבי מהסביבה וכך הדימוי שלנו מתקרב לזה של הסביבה, וזה הישג חשוב שלעצמו.

האתגר הוא לא להיכנע לשליליות, ולהגיד חלילה "אני מכוער" או "אני לא שווה". אלא להמשיך לרשימה חיובית ולשיטות הנוספות להעלאת דימוי הגוף העצמי המפורטות בחלק השני.

מוזמנים לקרוא את החלק הראשון וגם השני על חשיבה חיובית בנוסף לחלק הראשון וגם השני על מינוף כוח המוח להשגת מטרות. הן גם יעזרו לכם מאוד להעצים את החשיבה החיוביות ולהעלות את דימוי הגוף והערך העצמי.

בהצלחה רבה! אני מאמינה בכם!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה באורח חיים בריא וחשיבה חיובית

תגיות
הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
סגירה
סגירה