טבעי לי

רוצים להגביר יעילות ולהעלות תפוקה? נסו דרכים שהוכחו מדעית. חלק שני

נסו מגוון שיטות שיעזרו גם לכם להשיג יעילות מקסימלית ותוצאות בשטח

החלק הראשון קשר בין תזונה והפסקות אוכל ליעילות ותפוקה. חלק זה יפרט שיטות יעילות נוספות על מנת להשיג את מטרה זו.

הקרדיולוג האמריקאי המוביל דוקטור דין אורניש חקר במשך 30 את הקשר בין תזונה ותחלואה וניסה למצוא את הנוסחה ליצירת אורח חיים בריא הכולל תזונה בריאה, פעילות גופנית, אהבה ותמיכה, התנדבות בנוסף להרפיה ולשחרור מתחים. אתם מוזמנים לקרוא את הפירוט המלא בכתבה.

פעילות גופנית – זה מסביר מדוע חברות גדולות בונות חדרי כושר לעובדיהם או מסבסדות את עלות מחיר מועדון הכושר הקרוב למגורי העובדים. מנהלי כוח האדם של החברות הגדולות קוראים את המחקרים וטובת העובדים עומדת לנגד עיניהם גם במקרה הזה. אולם גם חברות קטנות יכולות לעודד את עובדיהן לבצע פעילות גופנית. אפשר למשל לקבוע מועד להליכה או ליצור קבוצת הליכה בפארק הקרוב לעבודה לאחר שעות העבודה. או לעשות אימוני כושר מרוכזים לחברי הקבוצה פעם בשבוע. ניתן לשכור לשעה מאמן כושר או מאמן ריצה שילווה אתכם. אפשר גם לחילופין לקבוע שעה של טאי צ'י בפארק או בתוך מקום העבודה. אין צורך בביגוד מיוחד בטאי צ'י (כן חשוב שהביגוד יאפשר נוחות ותזוזה של הגוף), או בציוד או שטח גדול במיוחד. גם חדר גדול או לובי מרווח המאפשרים תנועה יספיקו ויעניקו רבות לרווחת העובד הן מבחינת הגוף והן מבחינת הנפש. העלות היא רק של מדריך טאי צ'י, או פעילות אחרת שתבחרו, וזה בטל בשישים לעומת הערך הרב המתקבל. פירוט יתרונותיה הרבים של פעילות גופנית בכתבה נפרדת.

עצמאיים – גם עצמאיים שלא עובדים בחברות חשוב שיעניקו לעצמם ויקדישו זמן לפעילות גופנית שתגביר את המרץ, המיקוד והתפקוד. פרטים בכתבה על יתרונות פעילות גופנית. אפשר לעשות פעילות גופנית מוקדם בבוקר עוד לפני שעות העבודה, או בסיום יום העבודה. העיקר הוא להתמיד, לבחור בפעילות הגורמת הנאה (אם אין הנאה אז ספק אם תהיה התמדה) ואז ליהנות מהתוצאות בשטח…

אימהות – וכן, גם האימהות המטפלות בילדיהן בבית תהינה יותר שמחות אם הם תאכלנה טוב ותעשנה פעילות גופנית. גם להן יש את התפוקה שלהם ולעיתים המשרה המלאה בבית יותר דורשת ויותר שוחקת מכיוון שהיא נמשכת 24 שעות. ולכן הפסקות התרעננות ויציאה לבד או עם חברה ללא הילדים חשובה לשפיות ולתפקוד של האימהות. גם עליהן יש עומס ולחצים וחשוב מאוד להבין ולכבד זאת. רובן לא משועממות והן אף לעיתים נוטות להזניח את עצמן ושמות את בני משפחתן במרכז על חשבון הצרכים הגופניים והנפשיים שלהן. אולם אם עושים זאת לאורך זמן אז שמחתן, מרצן ותפוקתן עלולה לרדת, חלילה. לכן חשוב מאוד שגם הן תאכלנה נכון כמפורט וגם תבצענה פעילות גופנית כמומלץ למען בריאות הגוף והנפש כאחד.

התנדבות – ככול שאנו מעניקים יותר לאחרים, אנו רואים כמה שפר עלינו גורלנו, ואנו נוטים להיות יותר אסירי תודה ושמחים. לכן חברות מארגנות התנדבות מרוכזת לעיתים בימים מרוכזים או שעות ספציפיות לעובדיהם. אם חברתכם עדיין לא מארגנת זאת, קשרו בינה לבין עמותה שתשמח מאוד למתנדבים, כגון עמותת נפש, רוח, נשמה. וגם אם את עצמאים או לא עובדים כרגע, מצאו את המקום להתנדב ולהשפיע לטובה. תוך זמן קצר תשימו לב בעצמכם כמה זה ממלא, מספק, ממריץ ומשמח.  

חשיבה חיובית – גם מאוד חשובה בהגברת היעילות. הרי חשיבה שלילית לא בדיוק מעודדת אותה… ישנן דרכים יעילות וממוקדות להעצים את החשיבה החיובית. פרטים בחלק הראשון וגם השני, וגם בחלק הראשון והשני של הכתבות העוסקות בכוח המוח וכיצד ניתן למנפו כדי למקסם תוצאות.

הרפיה ושחרור מתחים – לחץ, מתח, עומס וטרדות יומיות פוגעות בכולם, לא משנה אם עובדים מהמשרד, מהבית או עובדים בשביל הבית. חשוב מאוד שכל אחד ואחת ידבק בפעולה הגורמת לו אושר, שמחה, הרפיה ורגיעה. זה יכול להיות הליכה בפארק, יציאה למסעדה או בית קפה, יוגה, פילאטיס, מדיטציה או קצת זמן לבד. גם טיפולי מגע כגון עיסוי, רפלקסולוגיה ושיאצו יכולים מאוד להרגיע.

אם משהו מעיק על ליבכם, מציק ומטריד את מנוחתכם אפשר להתייעץ עם איש מקצוע כגון מטפל, פסיכולוג, מאמן אישי או אפילו נטורופת. הכי חשוב, אם אתם מרגישים שאתם זקוקים לעזרה, אז פנו לאיש מקצוע כדי לקבלה. זאת לא בושה או הודעה בכישלון. להיפך, זה צעד חשוב לקחת את עצמכם בידיים, ולהשיג איזון, שמחה והנאה שרק יגבירו את התפוקה והיעילות.

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בתזונה וגם באימון לאורח חיים בריא

תגיות
הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
סגירה
סגירה