יהדותכללי

עשרת ימי תשובה – זמן סגולי שבו התפילות עולות לכיסא הכבוד, ומתקבלות

עשרת ימי תשובה הם מתנה נפלאה שקיבלנו מהבורא יתברך, שהספיק בידינו לעשות תשובה. מה כותב על כך הרמב"ם?

עשרת ימי תשובה הם מתנה נפלאה שקיבלנו מהבורא יתברך, שהספיק בידינו לעשות תשובה. 
לפני יום כיפור מצווה האדם לחזור בתשובה על מעשיו הרעים – להתוודות עליהם, להרגיש את החרטה בלב ולקבל על עצמו שלא לעשותם שוב, כמו שנאמר: "לפני ה' תטהרו".


כל המתבונן בעוצמתם הנוראית של ימים אלו ולומד את הסודות שחז"ל לימדונו עליהם – מבין כי אוצר גדול וגנוז לפניו: במקום לשבת בכלא ולסבול את נטילת החופש מאיתנו – אנחנו משלמים על חטאינו בטיהור מילים ומחשבה ובעשיית מעשים טובים. האין זו רחמנות לשמה? 


הלא כשמדובר באסיר שפשע ועבר עבירה, השופט מוכרח לעשות צדק ולשים אותו בבית הכלא או לקנוס אותו בקנס גדול. לפעמים לא די בכך, אלא שהאסיר גם מקבל עבודות שירות קשות, כדי לשלם על מעשיו הרעים. 


והנה כאן, 'מסתפק' מלך מלכי המלכים בתשובה שלנו. "תתחרטו באמת, תקבלו על עצמכם שלא להיכשל שוב – באמת, תעשו מעשים טובים מעכשיו – באמת" – והכל נמחק כלא היה. 


וזהו שכתב הרמב"ם על ימים קדושים ונפלאים אלו שבין ראש השנה ליום כיפור, המתקראים 'עשרת ימי תשובה': "אף על פי שהתשובה והצעקה יפה לעולם – בעשרת הימים שבין ראש השנה ויום הכיפורים – היא יפה ביותר, ומיד היא מתקבלת".

תגיות
הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
סגירה
סגירה