טבעי לי

פתרונות יעילים וטבעיים לכאבי ראש – חלק שני

אם אתם סובלים מכאבי ראש באופן קבוע אז כדאי לעצור רגע ולחשוב על הסיבות שיכולות לגרום לכך ולנסות פתרונות חדשים

החלק הראשון התמקד במה לא כדאי לאכול כדי למנוע או לטפל בכאבי ראש.

אז מה כן כדאי לאכול כדי למנוע כאבי ראש?

 ירקות וגם פירות טריים – מכילים ויטמינים ומינרלים החיוניים לתפקוד תקין של כל מערכות הגוף, כולל מערכת העצבים.

אומגה 3 – חומצת שומן חיונית הנמצאת בדגים שמנים כמו סלמון. חיונית לתפקוד מערכתי תקין של הגוף, ובעיקר של מערכת העצבים. מומלץ גם לקחת תוסף תזונה של אומגה 3. פרטים בכתבה.

מזונות הכוללים ויטמיני B – ויטמינים אלו חשובים במנגנונים פיזיולוגיים רבים בגוף ובעיקר במערכת העצבים. הם נמצאים בדגנים מלאים כגון שיבולת שועל, קינואה ואורז מלא, קטניות כגון עדשים ושעועית, ירקות ירוקים עליים כגןם נבטים וירקות שורש, פירות (תפוחים ואגסים) ושמרי בירה.  אפשר גם לקחת תוסף מזון B קומפלקס המכיל קשת רחבה של ויטמיני B ובכך גם לשפר את תפקוד מערכת העצבים ומניעת כאבי ראש.

שמן זית ואגוזים, שקדים, זרעים לא קלויים ולא מומלחים – כוללים חומצות שומן חיוניות החשובות מאוד למערכת העצבים. הקלייה גורמת לחמצון והרס חומצות השומן החיוניות שדווקא יכולות להיטיב בטיפול בכאב הראש.

דגנים מלאים וקטניות – מעבר לויטמינים ומינרלים חשובים כוללים גם סיבים תזונתיים העוזרים לסלק רעלים ופסולת מהגוף (כגון שאריות גבינה צהובה או שוקולד העלולים לגרום לכאבי ראש).

מים – כאבי ראש יכולים להיות גם כתוצאה מהתייבשות או מכיוון שאין מספיק נוזלים בגוף. מומלץ מאוד לשתות כליטר וחצי מים ליום. קחו איתכם בקבוק מים מינרלים לעבודה או לידכם בבית, אפשר לסחוט לתוכו לימון, תפוז או פרי אחר שאתם אוהבים ולשתות ממנו לאורך היום.

התזונה הים תיכונית או תזונה נטורופתית – מכיוון שבשר ומוצרי חלב גם עלולים להיות אלרגנים ולגרום לכאבי ראש אז מומלץ בחום לאמץ אחת מסוגי התזונה האלו. הן מבוססות על מזון מהצומח כגון פירות, ירקות, דגנים וקטניות, מכילות שומנים בריאים כמו דגים, אבוקדו ואגוזים, ודלות במזון מהחי ואוכל מעובד. הן ממש יכולות לעזור במניעת ובטיפול בכאבי ראש.

אורח חיים בריא – כגון זה שמציע הקרדיולוג האמריקאי ד"ר דין אורניש יכול למנוע ואף לטפל בכאבי ראש.

פעילות גופנית – היא בעלת השפעה מיטיבה על כל הגוף בכלל ועל מערכת העצבים בפרט ולכן היא גם תעזור לטיפול בכאבי ראש. מומלץ לעשות פעילות גופנית מתונה ולא כזאת שתאמץ ותאתגר את הגוף יתר על המידה. כדאי גם לבחור בפעילות שאוהבים כדי שיהיה אפשר להתמיד בה לאורך זמן.

שחרור והרפיה – ישנן הרבה שיטות להפיג מתחים החל מפרחי באך, ארומתרפיה, צמחי מרפא בנוסף לדמיון מודרך, חשיבה חיובית ומיידפולנס. גם פעילות גופנית כגון פילאטיס, טאי צ'י או יוגה יכולה מאוד להרגיע. זאת בנוסף לטיפולי מגע כגון רפלקסולוגיה, שיאצו ועיסוי שיכולים להפיג מתחים וכאבי ראש.

צמחי מרפא – צמח המרפא העיקרי לטיפול בכאבי ראש הוא בן חרצית, או בשמו המקצועי – Tanacetum (Chrysanthemum) parthenium Feverfew. מנגנון פעילותו והשפעתו על מערכת העצבים בכלל ועל כאבי ראש בפרט הוכח מדעית ומחקרית. יש גם צמחי מרפא אדפטוגנים המשפרים את תפקוד מערכת העצבים ועוזרים להתמודד עם לחץ ומתח כגון ויתניה Withania somnifera או צמחי מרפא העוזרים לשקם את מערכת העצבים כגון פרע מחורר  Hypericum perforatum  חובה להתייעץ עם נטורופת והרבליסט מוסמך שיתאים את צמחי המרפא המדויקים לכל אדם בהתאם למצבו ואופיו, וכן בהתאם לתרופות שהוא לוקח.

שמן אתרי לבנדר – בין השמנים האתריים הפופולאריים ביותר בארומתרפיה. מנגנון פעילותו והשפעתו על מערכת העצבים הוכח מדעית. זהו בין השמנים האתריים הבודדים שאפשר למרוח ישירות על העור ללא הוספת שמן נשא (כגון שמן שומשום). אפשר למרוח אותו ישירות על הרקות, על המצח, בית החזה או האזור הכואב. אפשר גם להריח אותו ישירות מהבקבוק, או לשים 10 טיפות ממנו במבער שמנים אתריים יחד עם מים. אפשר גם לשים 8 טיפות שמן לבנדר בתוך אמבט מים ולהיות באמבט כ- 20 דקות. זה יעזור לרגיעה כללית של הגוף שגם תקל על כאב הראש.

חשוב לציין שבמידה וכאב הראש מתמשך יותר מכמה ימים, מופיע בתדירות גבוהה או בעוצמה המפריעה לתפקוד היומי אז חובה להתייעץ עם רופא על מנת לאתר את הסיבה לכאב ולטפל בה.

בהצלחה רבה!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בבריאות הגוף והנשמה, כולל בתזונה בריאה ומבריאה

תגיות
הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
סגירה
סגירה