טבעי לי

איך להשתנות לטובה לקראת השנה החדשה

שנה חדשה עומדת בפתח, ואיתה גם הרצון והכמיהה להשתנות לטובה, להשתפר ולשפר. האם באמת אפשר להשתנות? אפשר לשנות אחרים? איך לעשות זאת?

לעיתים יש לנו נטייה לראות את חסרונות האחר יותר ממה שאנו רואים את חסרונותינו. לפעמים אנו מצפים שהילדים או בן או בת הזוג שלנו ישתנו – במקום שאנו נשתנה. לרוב זה לא עובד: כשמצפים מאחרים לעשות שינוי מבלי שנעבור אותו בעצמנו אנו עלולים להיתפס כלא-אמינים או אפילו ביקורתיים או צבועים. הדרך הטובה ביותר לחולל שינוי היא דווקא להשתנות בעצמינו, להראות דוגמה אישית, להראות שטוב הדבר, ואז לקוות שהשאר יביאו בעקבותינו. לקוות – אך לא לצפות. לכבד אותם ולאפשר להם להתקדם בקצב שלהם.

לדוגמה, אם אנו אוכלים לא בריא כמו אוכל מעובד ומתועש כגון בורקסים או עתיר סוכר כמו שוקולד, אז הסיכויים נמוכים שהילדים שלנו יאכלו בריא, או שאם הם יקשיבו לנו כשנפציר בהם לאכול בריא. או לחלופין כאשר נותנים לילדים אוכל פחות בריא כמו לחם מחיטה לבנה או חטיפים הכוללים חומרים משמרים אז שלא נופתע אם חלילה אם התיאבון והשתוקקות שלהם למתוק רק תגבר לאורך הזמן, או חלילה שם יפתחו קשיי למידה וריכוז במהלך השנים. נכון, זה הכי קל לפתוח שקית של חטיף מעובד במהלך נסיעה – אך גם אפשר לחשוב על זאת מראש ולארגן פירות שהילדים אוהבים שרק צריך לרחוץ אותם והם יהיו מוכנים לאכילה, ללא צורך בקילוף או חיתוך. גם אפשר לחתוך פירות לפני הנסיעה ולשים בקערת פלסטיק סגורה. זה לוקח זמן קצר ודורש רק רצון ומודעות.

הכתבות הבאות מכילות שפע של דרכים מגוונות ויעילות לעזור לבני משפחתכם לאכול בריא ולזכות באיכות חיים, אריכות ימים איזון ושמחה:

איך לעבור את החופש הגדול בשמחה והנאה

אוכל בריא וטעים שגם ילדים אוהבים!

ילדים מתוקים – ובריאים! חלק ראשון וגם החלק השני

רוצים שהילדים שלכם יהיו בריאים, חזקים ושמחים? עזרו להם לאכול נכון!

הרגלי תזונה בריאים למבוגרים – שגם ילדים יכולים לאמץ 😊

כל מה המצוין בכתבות אלו תלוי בכם, לא בילדים ובבני הזוג. אתם תתחילו את השינוי, והם יבואו אחריכם – בקצב שלהם. למשל: אם את רוצה שהבת היקרה שלך תאכל בננה, אז את תאכלי בננה. אם אתן הולכות ביחד לקנות בסופר אז תפני את תשומת ליבה לצבעים המגוונים של הפירות והירקות השונים, אפשר גם להנות מהריחות שלהם, למשל הריח של פרי הדר כמו תפוז או מלון. כאשר מגיעים הביתה אפשר לנסות את סוגי הפירות השונים, לראות מי מבני המשפחה אוהב איזה טעם: למשל יש כאלו שיעדיפו את המתיקות של המנגו על פני הפירות המעט חמצמצים כמו תפוח עץ או אגס.

אפשר לעשות "משחק" עם האוכל: לחתוך פירות הירקות, לבקש מהאחר שיאכל אותם בעיניים עצומות או מכוסות, וינסה לנחש איזה מזון הוא אוכל. זה יכול להפתיע אותם! למשל דווקא מזון שהם חושבים שהם פחות אוהבים מכיוון שהוא מקושר אצלם לחוויה פחות נעימה פתאום כן טעים להם כשהם לא רואים אותו, ואז הם יכולים לשקול זאת שנית ואולי כן יחזרו לאוכלו.

הכתבה המתמקדת באיך לשנות את הדעה על אוכל בריא קודם כל תעזור לכם לעשות את השינוי המיוחל. לאחר מכן, הראו לבני משפחתכם דוגמה אישית ובקשו מהם ללכת בעקבותיכם, ללא כפייה או שכנוע יתר העלולים לגרום לסלידה מאוכל בריא שזה בדיוק הפוך מהתוצאה הרצויה.

יש סיפור על אדם שניסה לשנות את הארץ שלו. משלא הצליח ניסה לשנות את העיר שלו. משלא הצליח הוא ניסה לשנות את המשפחה שלו. כשהוא לא הצליח גם בזאת הוא הבין שהוא יכול לשנות רק את עצמו. לכן הוא שינה את עצמו, את תפיסתו, והשאר באו בעקבותיו…

לאחר מכן, נסו להפוך את האוכל הבריא ואורח החיים הבריא לחוויה, לאתגר מלא משחקים, חוויות וחושים חדשים. תשאלו אותם מה הם אוהבים ותנסו למצוא מתכונים בריאים לכך. כאשר מעצימים את החיוביות, הכיף והשמחה – אפשר לסחוף אחרים אחריכם ביתר קלות.

האתגר הוא לדעת מתי להוביל לשינוי ומתי לקבל את האדם ואת המציאות כרגע כמו שהיא. מתי לקדם ומתי להרפות ולשחרר. רק אתם יודעים זאת ויכולים לעשות זאת בעדינות ובהתחשבות בתוך משפחתכם. וגם אם תטעו, חלילה, אפשר לבקש סליחה ולהפיק לקחים לפעם הבאה.

כשאנו מצפים מאחרים להשתנות ולא משתנים בעצמינו אז זה עלול ליצור כעס ותסכול מצידינו ("למה הם לא עושים את מה שאומרים להם?") אך גם מצידם ("למה היא אומרת לי לעשות פעילות גופנית כשהיא בעצמה לא עושה זאת?"). לכן אפשר לקוות אך לא לצפות. לא ללחוץ אלא לקבל את האחר כמו שהוא. כמובן שאם יש הרגלים לא בריאים כמו עישון אז בוודאי שצריך לעודד את בן המשפחה להפסיקם, אך יש לעשות זאת בחכמה כדי לא ליצור אנטיגוניזם.

שנזכה לטעת שתילים ששיאו פירות מבורכים בכל התחומים!

בהצלחה רבה! אני מאמינה בכם!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בבריאות הגוף והנשמה לכל המשפחה, וגם בתזונה בריאה וחשיבה חיובית

תגיות
הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
סגירה
סגירה