טבעי לי

איך לשנות את הדעה על אוכל בריא

אוכל בריא הוא משביע, מגוון וטעים - אך לא כולם חושבים כך. נסו דרכים פרקטיות לשנות את התפישה עליו כדי ליהנות מכל יתרונותיו הרבים ולזכות בבריאות, איכות ואריכות ימים

הרבה פעמים אוכל בריא כגון ירקות או קטניות נחשב כפחות טעים, ודווקא מזונות עתירי שומן כגון המבוגר וצ'יפס נחשבים כיותר טעימים.

אז איך לשנות את הגישה לאוכל בריא:

  • לקרוא את הכתבות על מחקר 7 הארצות, מחקר סין והכתבה על אורח חיים בריא על פי הקרדיולוג האמריקאי המוביל ד"ר דין אורניש המפרטות את החשיבות הבריאותית של התזונה להשגת איכות ואריכות חיים. כל המחקרים האלו מדברים על הקשר בין תזונה לקויה ותחלואה כגון מחלות לב ודם. זה מעין תמריץ של למה בכלל כדאי לאכול בריא מלכתחילה. ואם אתם עומדים בפני בחירות מפתות, זכרו את הבריאות שלכם והעמידו אותה במרכז על פני הנאה רגעית חולפת.
  • לעשות רשימה של אוכל בריא שאתם כן אוהבים! – הכתבה על תזונה נטורופתית, בנוסף לכתבה על תזונה ים תיכונית ייתנו לכם רעיונות למאכלים בריאים שאתם כן עלולים לאהוב, לפחות את חלקם… כאשר תהיה לכם רשימה כתובה וברורה, תראו את המגוון הבריא שאתם כן אוהבים.
  • לחפש מתכונים בריאים באינטרנט הכוללים את המאכלים שאתם אוהבים – יש מגוון אתרי אינטרנט הכוללים מתכונים בריאים. הדפיסו או שמרו את המתכונים באופן מסודר כך שתוכלו למצוא אותם בקלות בשעת הצורך ולא תצטרכו לחפשם שנית. כאשר תעשו את המתכונים שוב תופתעו לראות כמה מתכונים וכמה אפשרויות בריאות כן אפשר לעשות עם אוכל בריא שאתם אוהבים. ברגע שהכל כתוב ומסודר, אז יותר קל לראות את שפע האפשרויות.

ועכשיו נשאלת השאלה: מה זה בעצם מתכון בריא?  

  • כולל רמות נמוכות של סוכר.
  • אינו כולל שומן לא בריא כמו מרגרינה, שמן קנולה ושמן סויה.
  • כולל ירקות ופירות טריים הכוללים ויטמינים ומינרלים החיוניים לתפקוד תקין של כל מערכות הגוף.
  • אינו כולל ירקות או פירות מקופסאות שימורים או קפואים. זאת מפני שאוכל מתועש ומעובד אינו בריא.

כדאי גם לעשות רשימה של מאכלים שאתם לא אוהבים. כפייה לרוב מובילה לתוצאות שליליות, גם אם זו כפייה עצמית. למשל: כרוב מאוד בריא ומומלץ, אך אם אתם לא אוהבים לאכול אותו אז אל תוכלו אותו! אם תכריחו את עצמכם, או את הסובבים אתכם, לאכול אוכל שאתם או הם לא אוהבים, אז אתם עלולים לצאת נפסדים מכל הכיוונים.

אם יש מאכלים שאתם מסוגלים לאכול אבל לא הכי אוהבים אותם אז תנסו לשדרג אותם באופן בריא. למשל: כדי לגוון תפוח עץ אז אפשר להוסיף קינמון, צימוקים (רצוי אורגנים), ושקדים או אגוזים (טבעיים: לא קלויים ולא מומלחים). אפשר גם לעשות תפוח עץ בתנור או קומפוט תפוחי עץ מרענן המתאים מאוד לימי הקיץ החמים. כך תהנו מיתרונות תפוח העץ וגם יהיה לכם טעים!

לכן תמיד עדיף להתמקד בחיובי: ביתרונות הרבים של האוכל הבריא, לבחור את סוגי האוכל הבריא שאתם כן אוהבים, ולבסוף לבחור ולעשות את המתכונים שיהיה לכם הכי טעימים ומוצלחים!

זכרו שמתכון טוב ובריא גם יכול להיות פשוט וקל להכנה, ולא חייב מורכב ומסובך.

הוא גם יכול להיות זול מבחינה כספית. אתם מוזמנים לקרוא את סדרת המאמרים על איך למלא את הארנק והמטבח אם חשבון הבנק מאותגר ותגלו שם הרבה אפשרויות חדשות שאולי ישנו את התפישה והמחשבות שלכם על אוכל בריא.

זכרו גם שמומלץ לאכול בריא לפחות 80%. כלומר אם מידי פעם אתם הולכים לאירוע מיוחד אז אפשר לחרוג במעט. הכוונה היא לא 80% כל יום, אלא פעם בחודש או חודשיים אז אפשר לאכול מאכלים פחות מומלצים, אך גם כאן, לאכול מהם במידה ולא תוך איבוד שליטה או בולמוס אכילה.

כשתשנו את התפיסה שלכם על אוכל בריא, מוזמנים גם לקרוא את הכתבות על איך לשנות הרגלי אכילה.

לסיכום, נסו דברים חדשים! אין לכם מה להפסיד. במקרה הטוב: תגוונו במתכונים חדשים. במקרה הרע: לא תכינו את המתכון הזה יותר… זכרו שלפעמים לוקח כמה פעמים עד שלומדים לעשות את המתכון באופן טוב המדויק לכם. אז אולי בכל זאת כן כדאי לנסות את אותו המתכון פעם נוספת, רק הפעם תחשבו איזו שיפורים וגיוונים אפשר להוסיף לו…

בהצלחה רבה!

אני מאמינה בכם!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בבריאות הגוף והנשמה לכל המשפחה, וגם בתזונה בריאה

תגיות
הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
סגירה
סגירה