טבעי לי

רוצים לנצח את מעגל ההשמנה? רוצים להרגיש טוב יותר עם גופכם? נסו דרכים בריאות ויעילות להשיג זאת! חלק שני

יש שיטות נטורופתיות אפקטיביות ומוכחות שעוזרות להרזות באופן בריא, מאוזן ולאורך זמן, להתמודד עם עודף משקל והשמנה ומאפשרות תוצאות חיוביות!

ההמלצות בכתבה זו וגם בקודמת הן המלצות נטורופתיות. כלומר: הם לוקחות בחשבון את כל האדם, לא רק את האוכל אותו הוא אוכל, אלא עיקר הדגש הוא על מזון בריא, טעים ומזין המאפיין את התזונה הנטורופתית או הים תיכונית והמלצות ד"ר דין אורניש, ועל הגישה החיובית לאוכל ללא ספירת קלוריות. לכן אם ניסיתם דיאטות בעבר שלא הצליחו, נסו את ההמלצות בכתבות אלו ותראו שיותר קל לדבוק בהן, ליישמן ולראות תוצאות בשטח.

  1. להבין שדיאטה בריאה צריכה להיות גם מותאמת אישית – נכון שיש המלצות תזונה כלליות המפורטות בכתבות הקודמות, אך יש להתאימן לכל אדם באופן אישי. למשל: אדם הסובל מדלקות מפרקים עדיף שלא יאכל עגבניות, תפוחי אדמה וחצילים מכיוון שהם ממשפחת הסולניים המכילה אלקלואידים העלולים להחמיר תהליכי דלקתיות בגוף. פרטים בכתבה על תזונה נטורופתית. כך הדיאטה שהיטיבה עם החברה הטובה שלך או אח שלך היא לאו דווקא מומלצת עבורך. כמו שלא כל בגד שמתאים לחברתך מתאים לך. יש לקחת בחשבון את ההמלצות הכלליות המפורטות אך גם להקשיב לגוף, לבחון אלו מהן מטיבות איתך וגורמת להרגשת בריאות, נמרצות ושמחה.
  2. הציבו מטרות מאתגרות אך ראליות – לדוגמה: להוריד 10 ק"ג ב- 10 ימים זה לא אפשרי ולא בריא. הציבו מטרות מאתגרות שתוכלו להשיגן אם תצאו מאזור הנוחות שלכם. מטרות שייגרמו לכם להשתנות לטובה. אולם אם המטרות לא ריאליות אז בסוף לא תשיגו אותן ורק תגבירו את התסכול ותפגעו בביטחון העצמי.
  3. קבלו באהבה את מבנה הגוף שלכם  – אם יש לכם מותניים רחבות, אגן גדול או כתפיים רחבות, לא משנה מה או כמה תאכלו זה לא ישפיע על מבנה עצמות הגוף. מומלץ להכיר בקיים וגם ללמוד לאהוב אותו בסופו של דבר. זה חלק מתהליך ההתבגרות וההשלמה האישית של כל אדם לאורך השנים. הלקאה עצמית על דבר שאין לכם שום אפשרות לשנותו לא תוביל אתכם לשום מקום, אלא להיפך: רק תפגע בכם. שחררו. או פנו לעזרת איש מקצוע שיעזור לכם בזאת.
  4. היו סבלניים עם עצמכם – אם לוקח לכם עוד כמה שבועות כדי להוריד עוד כמה ק"ג – זה בסדר. המטרה היא להוריד במשקל באופן איטי ומבוקר מה מגדיל את הסיכויים שלא תעלו את הק"ג האלו בחזרה בעתיד.  גם במקרה זה, הלקאה עצמית לא תעזור ועלולה להוביל לאכילה רגשית ולהשמנת יתר. יש הרבה אתרי Self Help, עזרה עצמית, באנגלית וגם בעברית. בחרו כאלו שאתם יכולים להזדהות עימם כדי לשפר את ההערכה העצמית או פנו לעזרת איש מקצוע.
  5. תשוו את עצמכם רק לעצמכם ולא לאף אחד אחר – אם חברה שלך ירדה 5 ק"ג ואת ירדת רק 3 ק"ג אז זה בסדר! לכל אחד ואחת יש קצב חילוף חומרים שונה. הכי חשוב לבחור בדיאטה בריאה וטעימה ולהתמיד בה באהבה לאורך שנים. אם אתם רוצים להתחרות: תתחרו עם עצמכם ולא עם אחרים, תתחרו באיזה אוכל בריא אתם מכינים היום, תתחרו עם עצמכם כמו מטרים נוספים תוכלו להוסיף למסלול ההליכה היומי שלכם וכו'. תתחרו בדברים חיוביים שרק יידחפו אתכם קדימה, ואל תסתכלו על אחרים – זה רק "יזרוק" אתכם אחורה.
  6. לא להישקל כל יום או לאחר כל ארוחה – זה רק מגביר את הלחץ הנפשי והרגשי ומפתח מודעות גוף שלילית שרק תהיה בעוכריכם בטווח הארוך. כן אפשר להישקל פעם בחודש, או לשים לב למשל אם בגד שהיה צמוד בעבר עכשיו פחות צמוד (יישר כוח על ההצלחה!) או לחלופין עולה עליכם בקושי רב (מה שמעיד שצריך להתמיד יותר בהמלצות התזונה ולעשות יותר פעילות גופנית מהנה). כלומר: כן להיות מודעים לגוף אך באופן חיובי! יש הבדל עצום בין מודעות שלילית הנובעת מספירת קלוריות כמעט אובססיבית למודעות חיובית המחברת לגוף.
  7. לא למדוד את עצמכם לפי המשקל שלכם – אתם לא המשקל שלכם! זה שאתם בעודף משקל לא אומר שאתם פחות טובים, שווים או מוצלחים מאחרים! משקל זה הרבה פעמים של רצון, מודעות והתמדה. אם תפעלו ברצינות גם אתם תוכלו להשיג זאת! אין שום סיבה שלא!
  8. תרזו בשביל עצמכם ולא בשביל אף אחד אחר –  תחליטו שאתם רוצים להרזות בשבילכם! לא בשביל בעל, האישה, הילדים או השכנה ממול! ברגע שתבינו שאתם עושים זאת למענכם, בשבילכם, אז תהיה לכם יותר מוטיבציה ותשוקה להתמיד ולהצליח! תחשבו על כך כמתנה שאתם מעניקים לעצמכם בשמחה ובאהבה. כך תרזו מתוך חיוביות, ולא מתוך שליליות (למשל כדי לרצות אחרים) ויש סיכוי גבוה שתתמידו בכך יותר.
  9. תרזו בשביל הבריאות שלכם – מחקרים רבים מראים שעודף משקל קשור למחלות רבות כגון טרשת עורקים, לחץ דם גבוה, עודף כולסטרול, מחלות לב וכלי דם נוספות והתסמונת המטבולית. לכן אם אתם רוצים להרזות – תעשו זאת מתוך רצון אמיתי לשפר את הבריאות, את איכות החיים ואורך הימים שלכם. ככול שתהיה יותר רזים יהיה לכם יותר קל לעשות פעילות גופנית וגם תרגישו יותר אנרגטיים, נמרצים וחיוניים! יהיה לכם יותר כוח לשחק ולהנות עם הילדים, נכדים, השכנים או החברים! זה עצמו יגביר את אנרגיית החיים ויעזור לכם להתמיד באורח חיים בריא ומהנה!
  10. חשוב מאוד גם להאמין בעצמכם ושאתם כן מסוגלים להרזות! אם ניסיתם בעבר דיאטות שלא הצליחו, זה העבר! תשאירו זאת מאחוריכם! תחליטו שהפעם זה עובד והפעם אתם מתמידים מתוך חיוביות והנאה! וזאת לא פסיכולוגיה חיוביות בגרוש, זה פשוט עובד! אתם לא שונים מהמשתפים בעשרות מחקרים מדעיים שהוכיחו את יעילות התזונה הנטורופתית.  אז תאמינו בעצמכם ותרגישו כעת איך אתם מרגישים טוב עם עצמכם כבר כעת כשאתם משקיעים בבריאות שלכם ובעצמכם – מתוך חיוביות!

בהצלחה רבה מכל הלב!

אני מאמינה בכם!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בבריאות הגוף והנשמה לכל המשפחה, וגם בתזונה בריאה ומבריאה

הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button