טבעי לירפואה אקטואלית

איך לבחור אומגה 3 – תוסף מזון החיוני לתפקוד תקין של כל מערכות הגוף

אומגה 3 הוא בעל השפעה מיטיבה על הגוף, אולם חשוב מאוד לדעת איזה סוג כדאי לקנות כדי לקבל את כל יתרונותיו ולוודא שהוא נספג בגוף באופן המיטבי

הכתבה הקודמת עסקה ביתרונות הרבים של אומגה 3, אחד מתוספי המזון החשובים ביותר. הכתבה הנוכחית מפרטת איך לבחור את התוסף האיכותי והמתאים ביותר עבורכם.

  • הדרך הטובה ביותר לקבל אומגה 3 היא דרך דגי ים צפוני שומניים כגון סלומון. הדגים מכילים DHA וגם EPA והשומן הטבעי של הדג עוזר בספיגתם המקסימלית בגוף.
  • מי שלא אוהב דגים או לא אוכל מהם מספיק (מינון בכתבה הקודמת) יכול להעדיף אומגה 3 בצורת שמן דגים טבעי, שמכיל גם ויטמיני A וגם  Dבנוסף ל- DHA ו- EPA . השמן יכול להגיע בצורה נוזלית או בתוך קפסולות. זאת הצורה הקרובה ביותר לקבלת היתרונות הנמצאים בדג עצמו. חסרון הצורה הנוזלית היא הרגשת טעם הדג. יתרון הקפסולות הם שהן מגינות על השמן עד להתפרקות הקפסולה במעי הדק, והן גם מסוות את ריח הדג. החיסרון הוא שהן מסוות גם ריח שיכול להעיד על חמצון השמן ופגיעה ביעילותו.
  • שמן דגים מזוקק – יתרונו הוא שהזיקוק מנקה את המתכות הכבדות שהצטברו בדג, אך חסרונו הגדול שהוא יותר חשוף לחמצון ולכן עלול להתחמצן יותר בקלות – לא רק שהחמצון פוגע ביתרונות השמן אלא גם עלול להזיק לגוף. בנוסף, הוכח מדעית ששמן זה אינו נספג בגוף באופן יעיל כמו השמן הטבעי. אריזת תוסף המזון צריכה לציין באיזה סוג של שמן דגים מדובר (טבעי או מזוקק).
  • שמן אצות – הוא פתרון מעולה לטבעונים מכיוון שהוא כולל EPA ו- DHA ממקור צמחי שנספג טוב בגוף. למעשה, האומגה 3 בדגים מגיעה מהאצות ומהדגים הקטנים שאוכלים אצות הנאכלים על ידי דגים יותר גדולים כמו הסלומון.
  • חומצה אלפא לינולאית Alpha-Linolenic Acid או בקיצור ALA היא הצורה בה אומגה 3 מופיע בצומח. היא נמצאת ברמות גבוהות בזרעי פשתן, זרעי צ'יה וזרעי המפ. האתגר הוא שה- ALA אינה כוללת בכלל DHA ו-EPA שהן הצורות הפעילות של אומגה 3 בגוף. הגוף כן יכול להמיר את ה- ALA ל- DHA ו- EPA אך מחקרים מדעיים הוכיחו שתהליך ההמרה הוא אינו מספק ואינו כולל את אותן רמות המתקבלות מהחי או מאצות. בנוסף ALA כוללת רמות גבוהות יותר של אומגה 6 מאשר אומגה 3. בתזונה המערבית הגוף מקבל מספיק אומגה 6 ואיך צורך להוסיפה גם בתוסף מהצומח.
  • לכן פעם בכמה שבועות מומלץ לפתוח קפסולה אחת להריח את השם כדי לבדוק שהוא לא מחומצן.
  • חשוב לבדוק את התוקף של המוצר, וכן לשמור אותו בהתאם להוראות היצרן (למשל יש תוספים שחייבים לשמור אותם במקרר כדי לשמור על איכותם).
  • למבוגרים בגילאי 15-115 מומלץ 500 מ"ג של EPA ו- DHA (מינימום של 220 מ"ג ל- EPA ו- 220 DHA). חשוב מאוד גם לבדוק שכמות ה- DHA וגם EPA אכן מספיקה בכל קפסולה. אם לא אז צריך לקחת כמה קפסולות ביום כדי להגיע למינון המומלץ – דבר שעלול להעיק מעט וגם להגדיל את כמות הקפסולות שאנו צריכים ואת המחיר הכספי שאנו משלמים עבורן בסופו של דבר.
  • לבחור ביצרן מוכר המציין באיזה תקן הוא עובד (למשל לפי התקן האירופאי).
  • כדאי לעשות השוואת ערכים תזונתיים ובדיקת מחירים אונליין. כך תדעו מראש איזה מוצר מתאים לכם לפני רכישתו בחנות. ברוב המקרים המחירים אונליין גם יותר זולים, ואפשר גם להזמין מאתרים מחו"ל הנותנים כדאיות כלכלית.

האומגה 3 חשוב מאוד לתפקוד מערכות הגוף. לכן חשוב גם לבחור בתוסף מזון האיכותי יותר שייספג בגוף באופן הטוב יותר ויעניק לגוף את יתרונותיו המרביים.

בהצלחה!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בבריאות הגוף והנשמה לכל המשפחה, וגם בתוספי תזונה.

הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button