טבעי לירפואה אקטואלית

חוששים או סובלים ממחלות לב? סכרת? השמנת יתר? למחקר מדעי בינלאומי מקיף יש בשורות טובות עבורכם!

המחקר מוכיח שתזונה בריאה עוזרת גם לטפל ולמנוע סרטן ומגוון רחב של מחלות כרוניות

מחקר סין הוא מחקר מדעי מקיף שנערך על ידי אוניברסיטת קורנל היוקרתית בארה"ב, אוניברסיטת אוקספורד באנגליה והאקדמיה הסינית לרפואה מונעת. אלו גופים שהמוניטין, הסמכות והיושר שלהם אינו מוטל בספק. המחקר נערך במשך 20 שנה (שנות 1980-1990) וכלל 6500 איש ב- 65 מחוזות בסין אשר תושאלו ונבדקו באופן רפואי (לדוגמה על ידי בחינת בדיקות הדם שלהם). זהו מחקר התזונה המקיף ביותר שנערך עד כה בעולם, והעיתון האמריקאי הנודע "ניו יורק טיימס" העניק לו את התואר "הגרנד פריקס של האפידמולוגיה".

ד"ר קולין קמבל מאוניברסיטת קורנל הוביל את המחקר. ניסיונו העשיר מתפרש על פני יותר מ- 60 שנה, הוא פרסם יותר מ- 300 עבודות מדעיות וזכה להכרה מהממסד הרפואי, עיטורים ומלגות. ד"ר קמבל הקדיש את חייו לחקר התזונה בכלל, והשפעתה על סרטן בפרט. הוא עבד עשרות שנים בממסד הרפואי, יודע כיצד הוא פועל מאחורי הקלעים ומודע ללחצים הרבים שהרופאים נתונים להם מחברות התרופות מצד אחד, וחברות המשווקות מזון מהחי מצד שני.

הספר המציג את המחקר תורגם ליותר מ- 50 שפות, וכפי שמצוין בגרסתו בעברית: "הממצאים המדעיים של מחקר סין אינם מוטלים בספק ותוצאותיו הן חד משמעיות: תזונה עתירת מזונות מהחי מגדילה בצורה דרמטית את הסיכון להשמנת יתר ולמחלות כרוניות רבות כמו מחלות לב, סרטן וסכרת".

להלן חלק מהמסקנות המחקר וטיפים מעשיים ליישום בחיי היום-יום:

  • חלבון מהחי מעודד צמיחת תאי סרטןמחקרים הוכיחו שריבוי חלבון מהחי מעודד שגשוג תאי סרטן. ד"ר קמבל מצטט מחקרים בהם חוקרים גילו שהם יכולים להגדיל את שגשוג תאי הסרטן במעבדה או להוריד אותם על ידי העלאה או הורדה של רמות הקזאין שהוסיפו להם. הקזאין או החלבון העיקרי שנמצא בחלב פרה – החלב הנפוץ ביותר בעולם המערבי. יש לציין שתזונה מהחי כוללת בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב.
  • ניתן לטפל במחלות לב ולמנוע אותן באמצעות תזונה מתאימה – מחקר זה בנוסף למחקרים אחרים בתחום כמו זה שנערך ע"י ד"ר דין אורניש, בוגר בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד היוקרתית, מראים שתזונה המבוססת על מזון מהצומח ודגנים מלאים מונעת החמרה של מחלות לב ואפילו פותחת עורקים שנסתמו חלקית עקב הצטברות פלאק (שומנים כגון כולסטרול). כך המחקרים המקיפים של ד"ר קמבל וד"ר אורניש מוכיחים מדעית שניתן לטפל ולמנוע מחלות לב, בנוסף למחלות כרוניות נוספות כגון סכרת, ע"י תזונה. מחקרים אלו מתווספים למחקר 7 הארצות שהיה פורץ דרך בזמנו.
  • מעבר למניעת סרטן ומחלות לב, מחקרים מראים שתזונה מהצומח בשילוב עם דגנים מלאים יכולה למנוע מחלות נוספות כגון השמנת יתר, סכרת, מחלות אוטואימוניות (מחלות בהן מערכת החיסון תוקפת את תאי הגוף) בנוסף למחלות כליות וכן מחלות הקשורות למוח. לכן תזונה זו משפרת את מדדי הבריאות ואת תפקודי רוב מערכות הגוף.
  • להעדיף פחמימות "טובות" שמקורן מהצומח – ולהמעיט צריכת פחמימות "ריקות" שמקורן מאוכל מתועש ומעובד עתיר קלוריות, סוכר ונתרן. בנוסף, מחקרים מוכיחים שדיאטות קטוגניות כגון אטקינס המבוססות על תזונה מהחי אכן גורמות להורדה במשקל בטווח הקצר, אך בטווח הארוך הם פוגעים בבריאות ועלולים לסכן אותה. דיאטות קטוגניות המעודדות צריכת מזון מהחי על חשבון מזון מהצומח מנסות להוריד את כל הפחמימות באשר הן מהתפריט. הן רק מתעלמות מפרט חשוב שיש פחמימות טובות שמקורן מהצומח שהן יותר בריאות לגוף ומספקות לו תועלות רבות יותר מאשר הנזק בטווח הארוך שהוכח מדעית הנגרם כתוצאה מדיאטות קטוגניות.  
  • לא חייבים לאכול בשר כל יום! אפשר לשמור זאת לאירועים מיוחדים או לעונג שבת – אך עדיף לא לאוכלו באופן יומי. אפשר לקבל חלבונים בריאים מהצומח מדגנים וקטניות כגון עדשים וחומוס.
  • דגים ועוף – להעדיף בשר רזה יחסית כגון עוף על פני בשר אדום, או יותר טוב מכך לבחור בדגים בעלי שומן בריא ואומגה 3 כגון דגי סלומון.
  • מוצרי חלב – מומלץ גם להוריד לגמרי מוצרי חלב מכיוון שהוכח מדעית שהם גורמים לדלקות בגוף ומלאים בהורמונים וחומרים אחרים שאינם בריאים. אם קשה להורידם לגמרי, אז לפחות לצמצם את כמותם באופן משמעותי וכן להעדיף מוצרי חלב מעיזים או כבשים ולא מחלב פרה. בנוסף להעדיף מוצרי חלב עם אחוזי שומן גבוהים.
  • אם קשה להפסיק לגמרי צריכת מוצרים מהחי אז לפחות להפחית את כמותם באופן משמעותי.
  • לשלב ירקות בכל ארוחה ולאכול פירות כארוחות ביניים. לירקות ולפירות יש יתרונות רבים המפורטים בכתבה.

לסיכום – לאכול יותר מזון מהצומח כדי להשיג בריאות ואיכות חיים טובות יותר! מחקר סין מוכיח שמי שאוכל הרבה מזון מהחי סובל הכי הרבה ממחלות כרוניות. אנשים שאכלו פירות וירקות בשילוב עם דגנים מלאים וקטניות הם הכי בריאים.

בהצלחה!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בבריאות הגוף והנשמה לכל המשפחה, כולל בתזונה בריאה ומבריאה

הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button