טבעי לירפואה אקטואלית

חשיבות האומגה 3 במהלך ההכנה להריון

חושבת על הריון? רוצה לשפר את תפקוד מערכות העצבים, ההורמונלית והחיסון כבר כעת ולהעניק התחלה טובה ובריאה לתינוקך בעתיד? קחי אומגה 3 כעת ותרגישי את יתרונותיו גם בהווה!

אומגה 3 זאת משפחה של חומצות שומן רב בלתי רווי החיוניות לבריאות האם והעובר. הן נחשבות חיוניות מכיוון שגוף האדם לא מייצר אותם בעצמו ולכן צריך לספק אותן באמצעות תזונה או תוספים.

מחקרים מראים ששתי הנגזרות היעילות ביותר של אומגה 3 הן EPA ו- DHA.

EPA מגינה על הלב, מערכת החיסון ומשפרת את התגובה לדלקות.

DHA מגינה על הלב, עיניים ומערכת העצבים המרכזית – לכן היא כל כך חשובה לנשים המתכננות הריון (או שכבר בהריון).

הוכח מדעית שאומגה 3 יעיל במניעת מחלות לב, משפר תפקודים קוגניטיביים ומוריד דלקתיות בגוף.

העובר משתמש באומגה 3 לבניית מערכת העצבים שלו וכן לפיתוח הראייה – עובדה המדללת את מאגרי האומגה של האם. לכן מאוד חשוב לדאוג שמאגרי האומגה 3 יהיו גבוהים עוד לפני ההיריון.

בנוסף האומגה 3 מהווים חומרי מוצא להורמונים החיוניים בשלב ההיריון. בנוסף, לאחר הלידה הגוף משתמש באומגה 3 כדי לייצר חלב אם – לכן מאוד חשוב להכין את הגוף כבר כעת, מכיוון שכל היריון מדלל את מאגרי האומגה 3 בגוף.

מינונים גבוהים של EPA ו- DHA הוכחו מדעית כמונעים לידה מוקדמת, יכולים להעלות את משקל העובר בנוסף לשיפור מצב הרוח של האם. חוסר באומגה 3 עלול להגדיל את סיכויי האם לדיכאון אחרי לידה. ההשפעה החיובית של האומגה 3 על המוח כנוגדת דיכאון הוכחה מדעית – ורופאים ממליצים על תוסף זה לאנשים החשים עצבות או דיכאון וגם חרדה בזכות ריבוי המחקרים בתחום. הוכח גם שהתוסף יכול להקל במקרים של הפרעות קשב וריכוז ADHD וכן במקרים אחרים בהם יש חוסר איזון במערכת העצבים. לעיתים תכנון ההיריון או המחשבה על ההיריון עלולה להלחיץ ולגרום לעומס יתר במערכת זו. לכן מומלץ לקחת אומגה 3 כבר כעת ולהרגיע את מערכת העצבים. עצם הרגיעה כבר יכולה להכניס לאיזון ולשפר את הפריון.

כיום התזונה המערבית לוקה בחוסר של אומגה 3, ויש הרבה נשים שאינן צורכות אותו ברמה מספקת.

המקורות הטובים ביותר ל- EPA ו- DHA הם דגי ים קרים כגון סלמון, טונה וסרדינים (לא מקופסת שימורים). האתגר הוא שדגים יכולים לכלול מתכות כגון כספית ורעלים אחרים. לכן לעיתים עדיף לקנות שמן דגים "מטוהר" שאינו כולל מתכות או רעלים. לכן עדיף לבחור בתוסף מיצרן בעל מוניטין המספק מוצר איכותי ללא מתכות.

המכון אמריקני לרפואה (IOM) מפרט את המינון היומי המומלץ לנשים לפי גילאים במהלך התזונה היומית:

9-13 שנים: 1.0 גרם ביום.

14 שנים ומעלה: 1.1 גרם ביום.

בהריון: 1.4 גרם ביום.

בהנקה: 1.3 גרם ביום.

כאשר חושבים על הריון, מומלץ בנוסף לדגים (או במקומם, למי שלא אוהבת דגים) לצרוך את המינון הבאים באמצעות תוסף מזון, בהתאם להמלצות ISSFAL (the International Society for the Study of Fatty Acids and Lipids)

למבוגרים בגילאי 15-115 מומלץ 500 מ"ג של EPA ו- DHA (מינימום של 220 מ"ג ל- EPA ו- 220 DHA).

 הארגון ממליץ לנשים הרות ומניקות לקחת לפחות 300 מ"ג של DHA ביום.

יש לציין שאלו הם מינוני המינימום. אפשר לצרוך יותר ואין עדויות של עודף באומגה 3.

אומגה 3 חיונית להתפתחות העובר ולבריאות האם. הוא גם משפר פוריות. לכן כדאי מאוד להוסיפו לתזונה כבר כעת ולהנות מהשפעתו המיטיבה על מערכות העצבים, החיסון, ההורמונלית, הלב וכלי הדם כבר כעת.

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בבריאות הגוף והנשמה לכל המשפחה, כולל בתזונה בריאה ותוספי תזונה

הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button