טבעי לירפואה אקטואלית

סובלים מסכרת, לחץ דם גבוה או עודף משקל? נסו אורח חיים שהוכח ע"י קרדיולוג אמריקאי מוביל

ד"ר דין אורניש הוא רופא קרדיולוג מומחה בטיפול במחלות לב וכלי דם. לאורך 35 שנות ניסיון הוא הבין את החשיבות הרבה של אורח חיים בריא במניעה וטיפול בתחלואה

אורח החיים שהוא מציע כולל תזונה בריאה, פעילות גופנית, הורדת מתחים בנוסף לאהבה ותמיכה. אורח החיים זה נבדק והוכח מדעית כמונע, מאט או מטפל בהצלחה במגוון רחב מחלות כולל:

  • סרטן הערמונית
  • מחלות לב
  • סכרת סוג 2, או מצב טרום-סכרתי
  • לחץ דם גבוה
  • כולסטרול גבוה
  • עודף משקל
  • דיכאון

ד"ר אורניש מציע תכנית שנבדקה והוכחה מדעית ושאת עיקריה גם אנו נוכל ליישם:

תזונה:

לאכול פחמימות, שומנים וחלבונים "טובים" – כגון דגנים מלאים, שומנים מהצומח כמו אבוקדו, זרעים, גרעינים, שקדים או אגוזים לא קלויים. יש עדיפות לדגים, וחלבונים מהצומח (למשל מקטניות כמו עדשים).

להימנע או להגביל פחמימות, שומנים וחלבונים "רעים" – כגון חטיפים, צ'יפס תעשייתי מטוגן, מרגרינה, בשר אדום, קמח לבן, סוכר על סוגיו השונים ומאכלים המכילים רמה גבוהה של סוכר.

  • להעדיף אוכל בצורתו הטבעית בטבע על פני אוכל תעשייתי ומעובד. עדיף לאכול פירות וירקות טריים, או קטניות שמכינים בבית על פני אוכל תעשייתי ומעובד כמו קופסאות שימורים.
  • רוב הדיאטה מבוססת על מזון מהצומח, וכוללת רק 10% שומנים "טובים" כמתואר.
  • עדיף להימנע ממוצרי חלב, ואם חייבים אותם, אז רק עד 2 מנות של מוצרי חלב בעלי שומן נמוך.
  • כמות נמוכה של נתרן – להמעיט במלח ומאכלים מומלחים. עדיף לתבל עם עשבי תיבול, פירות הדר וכו'.
  • ממריצים – כמו קפאין: קפה שחור עד 2 כוסות ביום, קפה רגיל: כוס אחת ביום. אפשר לשתות שתי כוסות תה ירוק ביום הכולל אנטי-אוקסידנטים ומרכיבים בריאים נוספים.

פעילות גופנית:

 ישנן אפשרויות רבות לפעילות גופנית החל משחייה, הליכה, ריצה, ריקוד, אירובי, ספינינג, אימון כוח, פילאטיס, יוגה ועוד. כן, חלק מהפעילויות הללו אפשר לעשות גם בבית… או למצוא סרטוני הדרכה בחינם בנושאים אלו אונליין. ד"ר אורניש ממליץ על פעילות אירובית במשך חצי שעה עד שעה, 3-5 פעמים בשבוע. ניתן לשלב זאת עם אימוני כוח 2-3 פעמים בשבוע. חשוב להתאים את הפעילות הגופנית למצב הבריאותי של המטופל, ובמקרים מסוימים לבצע אותה רק לאחר אישור רפואי, כגון אחרי ניתוח.

הורדת מתחים:

ישנן שיטות רבות לניהול מתחים כגון נשימות, יוגה, מדיטציה, דמיון מודרך, שיחות וטיפולים כמו עיסוי ורפלקסולוגיה. חשוב למצוא את הדרך המתאימה לכל אדם להשיג שלווה, רגיעה ואיזון.

אהבה ותמיכה:

אהבה ותמיכה הם חיוניים לבריאות הנפש ולכן גם לבריאות הגוף. קל יותר למנוע או להבריא ממחלות כשיש אהבה וסביבה תומכת. בדידות וניכור יכולים להשפיע לרעה על מצב רוחנו וגם על מדדי בריאותינו. עזרה לזולת מסייעת לנו לצאת מעצמנו, לראות אחרים, להבין שאנו לא לבד, ועצם העזרה לאחרים נותנת לנו כוחות מחודשים, מחזקת את הביטחון העצמי וגורמת לנו להבין שאנו יכולים לעזור לאחרים – וגם לעצמנו. לכן כדאי להתנדב, וגם להיות חלק מקהילה או קבוצה עם ערכים דומים לשלנו.

ד"ר דין אורניש הוכיח מדעית שאורח החיים המוזכר מונע, מאט ומטפל במחלות ותורם לבריאות הנפש והגוף. אז אם אתם סובלים מאחת המחלות שהזכרנו, או רוצים למנוע אותם, תפעלו לפי המלצותיו וההוכחות בשטח יגיעו תוך מספר שבועות וחודשים.

לינק לאתר של ד"ר אורניש.

בהצלחה!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בבריאות הגוף והנשמה לכל המשפחה, וגם בתזונה בריאה ומבריאה.

הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button