טבעי לירפואה אקטואלית

רוצים להיות בריאים ולמנוע מחלות? מחקר בינלאומי מקיף מוכיח שאפשר להשיג זאת

מחקר מדעי שהתפרש על פני 7 ארצות במשך 50 שנה מוכיח את הקשר בין תזונה לתחלואה ומציע דרכים קלות ומהנות לשפר את הבריאות

הקשר בין תזונה למחלות לב וכלי דם הוכח מדעית במסגרת מחקר "7 הארצות".

זהו המחקר המדעי המקיף וראשון מסוגו שחקר את הקשר בין תזונה וסגנון חיים לגורמי סיכון המשפיעים על המערכת הקרדיווסקולרית.

7 המדינות שהשתתפו בו הן: ארה"ב, פינלנד, הולנד, איטליה, יוון, יוגוסלביה ויפן. כל מדינה מייצגת דיאטה שונה. למשל: התזונה בפינלנד התאפיינה בצריכה גבוהה של שומנים מהחי הכוללים רמות גבוהות של כולסטרול. ואילו ביוון התזונה כללה הרבה מזון מהצומח ושומנים בריאים כגון שמן זית.

הוגה ומייסד המחקר הוא האמריקאי אנסל קייס, והצטרפו אליו חוקרים ומדענים מכל אחת מהמדינות במטרה לספק נתונים מהימנים ומדעיים.

הנחת המחקר הייתה ששיעור התחלואה במחלות לב וכלי דם ישתנה בקרב אוכלוסיות בהתאם לפעילות ולסגנון אורח החיים הספורטיבי הנהוג בהן.

המחקר התקיים במשך יותר מ- 50 שנה ב- 3 שלבים שונים, וכלל ניתוח סוגי תזונה שונים ומעקב אחר הנתונים הקרדיווסקולריים של המשתתפים.

מחקר פורץ דרך זה הוכיח שכולסטרול, לחץ דם, סכרת ועישון הם גורמי סיכון אוניברסליים למחלות לב וכלי ודם. מתוך סוגי התזונה שנחקרו התגלה שהתזונה הכי בריאה ומומלצת היא התזונה הנהוגה באיטליה ויוון שאנסל קייס ושותפו האיטלקי כינו בשם "התזונה הים התיכונית". המחקר הוכיח שתזונה זו, וגם התזונה היפנית, קשורות לשיעורי תחלואה נמוכים עקב מחלות לב וכלי דם בנוסף לירידה באחוזי התמותה.

המחקר הראה חד משמעית שאורח חיים בריא שכלל: תזונה בריאה, פעילות גופנית והימנעות מצריכת אלכוהול וסיגריות תורם לאיכות והארכת החיים ואף יכול לדחות התדרדרות קוגניטיבית ולהפחית את הסיכוי לדיכאון. כלומר: התזונה משפיעה לא רק על מערכת הדם, אלא גם על מערכת העצבים וכל יתר המערכות בגוף!

המחקר הוכיח שאכן אפשר למנוע מחלות לב וכלי דם על ידי אורח חיים בריא. למעשה, יותר קל למנוע מחלות אלו מאשר לטפל בהן כאשר הן כבר פורצות.

לא מדובר בהשערות או ניחושים – אלא בנתונים מדעיים שנאספו לאורך שנים המוכיחים את הקשר הישיר בין תזונה ותחלואה.

לכן חשוב מאוד להשקיע באורח חיים בריא כבר עכשיו. הפירות של ההשקעה בהווה תהיה מניעת חלק מהמחלות, תעודד בריאות גופנית ומנטלית, תשפר את איכות חיים ואף תאריך אותם בטוב. עדיף לאכול בריא ולהימנע מתחלואה שעלולה להצריך טיפול רפואי כגון תרופות או גרוע מכך.

יותר משתלם ליהנות מאורח חיים בריא, אוכל מזין ופעילות גופנית שטובה לגוף ולנשמה מאשר לחלות במחלות שונות ולהזדקק להתערבות רפואית.

גם מי שכבר חולה וסובל ממחלות לב וכלי לב ישפר את מדדיו הרפואיים שלו ויפיק רבות מתזונה בריאה כפי שהוכיחו דוקטורים, מומחים ומחקרים רבים ברחבי העולם. נפרט על כך יותר במאמרים הבאים.

המאמר הבא יעסוק בתזונה ים תיכונית, התזונה המומלצת ביותר בהתאם למחקר 7 הארצות. כך נלמד איך גם אנחנו יכולים לאכול בריא בקלות, בהנאה ובזול – ללא צורך להשקיע במוצרים מזון יקרים מחו"ל.

חשוב להדגיש שאוכל בריא לא כולל רק ירקות ופירות – אלא מגוון רחב של אפשרויות כמו דגנים וקטניות.

לינק למחקר 7 הארצות המלא

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בבריאות הגוף והנשמה לכל המשפחה, וגם בתזונה בריאה ומבריאה.

הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button