נדל"ן

האם הדמיה לדירה שווה אלף מילים? מלכודת דבש.

אם קניית בית או ביצוע שיפוץ מסיבי כמוהם כ"הפקה" הרי שפרוספקט שיווקי הוא הפקה בתוך הפקה, אשר הוא משמש כחברו הטוב ביותר של המשווק, וגורמת לקונה הפוטנציאלי להתיק את עינו מהמפרט, שהפך לסמל סטטוס, אשר לו השפעה ישירה על מחיר הדירה בעידן שבו כולם דורשים "יוקרה" וחיים בתוך עולם של אריזות עטופות בצלופן מרשרש, ופחות מתמקדים בתכולה.

חלק מהפרוספקטים וההדמיות מציגים ריהוט שאיננו בקנה מידה הנכון, וכך חדר שמסומן כחדר שינה 300\300 ובו ארון, מיטה, שולחן כתיבה, שידה ועוד –  עדיין מצוייר כמרווח מאוד ונעים, מה שבפועל יתברר כצפוף  מאוד, האם בדקתם  את גודל חדרי השירותים, את אורך האסלות המצוינות? האם נשאר בחדר מקום ארונית? האם ניתן לעמוד ליד השירותים ?

מטרתו הראשונה של הפרוספקט הוא כמובן שיווק, אך בשנים האחרונות אפשר לומר כי הוא חצה את קווים,  הוא אינו נתפס עוד רק כספק שיווק להתמצאות במרחב, אלא יש כיום מודעות רבה לכוחו של הפרוספקט כנוטל חלק פעיל בהגדרת חללים, בהבלטות בהענקת תחושות עומק, גובה, מרחב. כל אלו ישפיעו ישירות על תחושת האדם, וימחישו לו, כיצד יכולים חייו להיראות בבית החלומות שלו, צבעי הרקע בפרוספקט ובהדמיות אינם טבעיים ונועדו להשרות אווירה רומנטית או פסטורלית. על ידי צבעים אפשר לעורר באופן מכוון סוגים שונים של רגשות, בדרך כלל הקו העיצובי יהיה נקי, כי זהו החלום של רוכשי הדירות, ולקוח מתוך הקטלוגים של מיטב בתי העיצוב.  אם ההדמיה הסופית לא תהיה יפה וגם הפנטזיה לא תעבור למרות שהמציאות תהייה חזקה יותר מכל הדמיה.

להדמיות ולפרוספקט  יש כמובן תפקיד ברור במודל התקשורת, בדיוק כמו למילים, אבל  להדמיות  יש כמה וכמה יתרונות. הדמייה איננה רק טענה שבדיבור ("אנחנו עושים כך וכך"), אלא גם ההוכחה לעשייתכם.

נותני השירותים מתחרים על ליבו של הקונה/משפץ/מבקר (וגם על כיסו) ועושה רושם שיש לכך תוצאות,

אתם נכנס למשרד מכירות,  מעמעמים את האורות, ומכריחים  אתכם לצפות בסרטון תדמית של הפרוייקט,  או לוקחים אתכם לסיור בדירה לדוגמא שכבר מרחוק נראית מרשימה. כשנכנסים פנימה, מרגישים כמו במסיבת הפתעה. חיוכים מנומסים מכל עבר, "שוקולד בלגי"? "אולי כוס קפה? במרחק נגיעה ניצבת ערימת פרוספקטים ועליהם תמונות של אנשים מאושרים. אלה יכולים להיות השכנים הבאים שלכם, והדירות? כולן "יוקרתיות".

כוחות השוק הם שמכתיבים את רמת המפרט.

התחרות בין  עשרות היזמים הבונים באותה שכונה מאות דירות מעלה כל פעם מחדש את רמות הגימור ואת הקרב על המפרט, בהתאם להתפתחות הטכנולוגיה, החל מציפוי הבניין וחיפוי הקירות בחומרים איכותיים דוגמת קירות מסך, פח ואלומיניום וכדומה, דרך חדרי לובי מפוארים ומעוצבים ששטחם כפול ועד מועדוני דיירים, חדרי כושר. לא תמצאו דירה היום בלי תריסים חשמליים או בלי אסלות סמויות או אריחים 60/60, שהיו פעם נחלתם של עשירי ישראל.

ואע"פי  יותר מ- 90% מרוכשי הדירות החדשות בישראל, משדרגים את הסטנדרט שנותן הקבלן בדירה, בהשקעה הממוצעת של 50 אלף שקל, השינויים האלה כוללים, בין היתר, החלפה של ארונות המטבח, דגמי הברזים, שינוי סוג וצבע השיש, שדרוג קרמיקה, הוספת מזגנים (מפוצלים או מיני מרכזי בסלון ובחדרים) עבודות גבס ותוספת נקודות חשמל.

רוב הפרויקטים היום, למרות הכותרת "יוקרה", "סטנדרט גבוה" מציעים מפרט סטנדרטי, היזמים מתחרים ביניהם מי יציע מפרטים מרשימים יותר לדירות, והלקוחות כבר לא מעלים בדעתם דירה בלי תריסים חשמליים או אסלות תלויות, כך היוקרה של אתמול הופכת להיות הסטנדר של היום

איך תזהו "סטנדרט גבוה"

אם הלובי בגובה 2-3 קומות ויש בו עמדת שומר- כן זהו סטנדר גבוה, אך אם אמרו לכם שיש בבניין 2-3 מעליות  זהו סטנדרט לגמרי.  קיומו של חדר כושר ומועדון דיירים בבניין, בהחלט יכול להעיד על רמה גבוהה יותר של הפרויקט.

אם יגידו לכם שהגובה הדירה שלכם 3 מטר אז זה בהחלט, סטנדרט גובה.

היום הריצוף הסטנדרטי הוא 60/60 אם תקבלו לבחירה 80/80 בכל החדרים או מטר על מטר זה בהחלט סטנדרט גבוה ואם הגרניט פורצלן מגיעה מאיטליה או מספרד ולא מסין אז גם השקיעו באיכות.

אם קיבלתם דלת הכניסה מעוצבת בהחלט לא נשארתם מאחור, גם דלתות לגבי דלתות הפנים.

פיר אשפה קומתי, מה שלא נפוץ כמעט בפרויקטים אז בהחלט אתם נבדלים משאר הפרוייקטים.

אם הבטיחו לכם מערכות חשמל חכמות שע"י שלט השולט על פעולות של מזגנים, תאורה, תריסים, מערכות סטריאו ועוד, דעו לכם זה כבר מגורי יוקרה.

תריסים (בעיקר בסלון) וחשמל תלת-פאזי? כל חברות הבנייה מציעות כיום, אז שלא יעבדו עליכם.

הכנה למערכת קולנוע ביתית מצויה כיום במרבית הפרויקטים, אך מערכות שמע מובנות זה כבר סיפור אחר.

מפסקים ושקעים מבית ביטוצ'יני או גוויס, מדובר בסטנדרט לכל דבר.

כתבו לכם במפרט ארון מטבח משודרג עם שיש קיסר וכיור בהתקנה שטוחה, רוב הסיכויים שתשקיעו על המטבח עוד 30,000 שקל בממוצע. סטנדרט גבוה? תחליטו אתם. אלא אם קיבלתם מטבח עם אי, שנחשב ליוקרתי יותר.

ברזי פרח,  זה מה שמספקים כל הקבלנים נקודה.   

בחדר הורים מספרים לכם על חדר שינה עם פרקט וחדר רחצה פרטי? גם זה כבר לא נדיר.  

מערכת שאיבה מרכזית, מרפסת שמש עם ג'קוזי, מערכות ספא ביתיות זה באמת יוקרה.

אז נכון, שעשינו מה שכולם עושים, אבל בדרך כנראה שכחנו כמה דברים חשובים: לא כל הדמיה "שווה אלף מילים",  הדמיה איננה קישוט, יש לה תפקיד והיא איננה צריכה להיות "מקסימה", או "מדהימה", או "אמנותית", אלא "בסך הכל" להיות הדמיה נכונה!

המפרט צריך להיות מוגדר או סטנדרט או יוקרתי זו המצאה שלנו סטנדרט גובה.

כולנו רוצים שמחירי הדירות ירדו, אבל הדרישות שלנו מהדירות רק הולכות וצומחות ללא שום פרופורציות. ובלי להתפשר חלילה על מפרט טכני עשיר. עדיין לא נתקלתם בדייר שביקש להוריד את הסטנדרט. שהוא מקבל. עם זאת.  לתמונה יש אחריות.  מי קובע מה גבול האחריות? לנו המעצבים, האדריכלים, היזמים, הקבלנים ומשווקים נקודה

הצג עוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button